Reklama 2017-08-24
2

Natur Produkt Zdrovit, VW Group i Polkomtel dużo więcej na reklamy, mocno w dół Orange i Unilever (TOP 10)

Przez siedem pierwszych miesięcy br. cennikowe wydatki na reklamę w mediach tradycyjnych wzrosły w skali roku o 2,1 proc. Największą dynamikę wydatków miały w tym okresie Natur Produkt Zdrovit, Volkswagen Group Polska i Polkomtel. Budżety reklamowe ograniczyły natomiast Unilever Polska i Orange Polska.

Od stycznia do lipca br. wpływy reklamowe tradycyjnych mediów (bez internetu) wyniosły 17,7 mld zł. Było to 2,1 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem ub.r. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl przygotowanego na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Niezmiennie największym reklamodawcą jest firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Ta pabianicka spółka wydała w mediach tradycyjnych na promocję swoich marek 1,18 mld zł, czyli 6,3 proc. więcej niż rok temu.

Drugie miejsce na podium utrzymuje dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami w wysokości 521,7 mln zł - wyższymi w skali roku o 39 proc. Trzecia lokata należy do sieci sklepów Lidl Polska. Właściciel dyskontów zainwestował w reklamę 348 mln zł, czyli 4,6 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem ub.r.

Z czołówki 10 największych reklamodawców tradycyjnych mediów trzy firmy miały najwyższą dynamikę wydatków. Natur Produkt Zdrovit zwiększył je o 46,2 proc., do 214,8 mln zł. W lipcu br. Komisja Etyki Reklamy - po skardze GlaxoSmithKline Consumer Healthcare - uznała, że reklamy pasty do zębów tej firmy Lacalut Aktiv wprowadzają w błąd.

Volkswagen Group Polska wydał 39,9 proc. więcej (263,2 mln zł), a Polkomtel - o 39,6 proc. więcej (223,3 mln zł). Koncern Volkswagena wznawia właśnie produkcję kultowych „ogórków”.

21,5 proc. wyższe nakłady na reklamę miała w omawianym okresie firma Ferrero Polska - na reklamy swoich brandów wydała 253,4 mln zł. Z kolei spółka P4, operator sieci komórkowej Play, zwiększył inwestycje reklamowe w mediach pozainternetowych o 1,7 proc. - do 218 mln zł.

W czołówce 10 największych reklamodawców pierwszych siedmiu miesięcy br. dwóch marketerów ograniczyło budżety marketingowe na media tradycyjne. Unilever Polska zmniejszył wydatki o 21,7 proc. - z 325,1 do 254,7 mln zł, a Orange Polska zredukował je o 24,5 proc., z 314,1 do 237,2 mln zł.

Zobacz tabelę

Autor: bg

KOMENTARZE (2) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas