Reklama2021-12-02
2

Youtuber Dawid Myśliwiec w kampanii Narodowego Instytutu Dziedzictwa przeciw niszczeniu zabytków

#Niemamojejzgodynato to hasło przewodnie nowych działań, które Narodowy Instytut Dziedzictwa realizuje w ramach znanej już kampanii społecznej przeciwstawiającej się przestępstwom wobec zabytków. Do udziału w akcji zaproszono youtubera Dawida Myśliwca, który prowadzi kanał "Naukowy Bełkot".

Od ubiegłego roku Narodowy Instytut Dziedzictwa prowadzi kampanię „Zabytki to Twoje dziedzictwo. Nie pozwól niszczyć. Reaguj! Nadrzędnym celem akcji jest trafienie do odbiorców, którzy do tej pory mieli sporadyczny kontakt z tematem zabytków. N

ietypowe ścieżki tej komunikacji, jak np. współpraca z polskimi pisarzami kryminałów i osadzenie tematu przestępstw przeciwko zabytkom w modzie na czytanie literatury kryminalnej, są drogą do realizacji tego założenia. Teraz NID idzie o krok dalej i tworzy w sieci ruch społeczny pod hasłem #niemamojejzgodynato – by cała Polska mogła wyrazić swój sprzeciw wobec dewastacji obiektów ważnych dla kolejnych pokoleń. Do współpracy zaproszono także Youtubera Dawida Myśliwca, który wyjaśnił w autorskim materiale, że wartość, jaką przypisujemy zabytkom, mamy w naturze.

- Zależało nam na twórcy, który o trudnych zagadnieniach umie mówić w sposób przejrzysty i atrakcyjny. Chcieliśmy także, by o istocie wartości zabytków powiedziano w inny sposób niż dotychczas, bardziej naukowo niż metafizycznie, ale przy tym interesująco m.in. dla młodego odbiorcy. Twórca kanału „Uwaga! Naukowy Bełkot” wpisał się w tę ideę doskonale, pokazał, że poszanowanie zabytków i troska o nie wynika nie tylko z potrzeby serca, ale także umysłu i jest to poparte badaniami - tłumaczy Bartosz Skaldawski, dyrektor Narodowego Instytutu Dziedzictwa.

Filmu pt. „Czy założysz sweter, który nosił…” można obejrzeć na kanale YouTube „Uwaga! Naukowy Bełkot”.

Influencerzy przeciw niszczeniu zabytków

Ważnym elementem działań NID przeciwko niszczeniu dziedzictwa kulturowego jest akcja w mediach społecznościowych, odbywająca się pod hasłem #niemamojejzgodynato. Narodowy Instytut Dziedzictwa zaprosił do udziału w niej kilkunastu influencerów oraz liderów opinii działających na Instagramie.

Znakiem rozpoznawczym całego przedsięwzięcia jest sugestywny, mocny hasztag, który można odnaleźć zarówno w postach, jak i na tabliczce, którą prezentują na zdjęciach twórcy internetowi.

Do akcji #niemamojejzgodynato może przyłączyć się każdy, kto w ten sposób chce wyrazić swoje „nie” dla dewastacji zabytków. Ze strony kampanii zabytki-reaguj.nid.pl można pobrać specjalnie przygotowaną grafikę z hasztagiem, która przeznaczona jest do publikacji w mediach społecznościowych lub wydruku.

Autor:jd

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas