Internet2019-08-22
5

naTemat.pl z nową szatą graficzną, w mobile'u opcja Story

Portal naTemat.pl (należący do Glob360) został udostępniony w zmienionej odsłonie. W wersji mobilnej pojawiła się funkcjonalność podobna do opcji Story na Instagramie.

W wersji desktopowej naTemat.pl u góry strony głównej pojawiło się kilka zapowiedzi materiałów, podczas gdy wcześniej prezentowana tam była jedna duża grafika. - Urośliśmy do tego stopnia, że ilość artykułów, które tworzymy wymagała lepszej ekspozycji już na samej górze strony - tłumaczy Michał Mańkowski, dyrektor operacyjny Grupy naTemat i i członek zarządu Glob360.

Na stronie głównej nadal przeważają grafiki linkujące do artykułów, zmieniono sekcję z autorskimi materiałami wideo. - Zaprojektowaliśmy nowe kafle, które pozwolą pokazać nie tylko więcej artykułów, ale zrobią to po prostu ładniej i inaczej. Także w pionowej formie, której do tej pory u nas nie było - opisuje Mańkowski.

Nie zmieniły się układ kategorii portalu ani kolorystyka szaty graficznej. Nowościami są natomiast linie oddzielające poszczególne sekcje na stronie głównej oraz symbol z dwoma pomarańczowymi kółkami przy tytułach tekstów.

W mobile’u opcja jak na Instagramie

W wersji mobilnej naTemat.pl u góry strony pojawił się pasek nawigacji z czterema ikonkami. Trzy (Najnowsze, Najpopularniejsze i naTemat Extra) odsyłają do różnych kategorii treści na portalu, natomiast ikona z jego logo w pomarańczowym okręgu pozwala korzystać z nowej opcji Story.

W ramach tej funkcjonalności zapowiedzi materiałów można przeglądać jak treści w zakładce Story na Instagramie - przesuwając ekran w bok (po kilku sekundach emisji zajawki same się zmieniają).

- Dostosowaliśmy nasz serwis, do sposobu w jaki internauci korzystają z telefonów. Skoro już nie tylko scroll'ują, ale także swipe'ują i oglądają story, to... dajemy im to - komentuje Michał Mańkowski. Zaznacza, że nawet 75-80 proc. odsłon serwisu jest wykonywanych na smartfonach.

Poprzednia odsłona naTemat.pl funkcjonowała przez prawie trzy lata. Nad nową zespół portalu pracował przez kilka miesięcy we współpracy z agencją dogz.design.

Podobnie zmienią się inne serwisy Grupy naTemat

W najbliższym czasie podobne zmiany zostaną wprowadzone w pozostałych serwisach Grupy naTemat: INNpoland.pl, MamaDu.pl i ASZdziennik.pl.

- W najbliższych tygodniach będziemy wprowadzali mniej lub bardziej widoczne dodatkowe elementy. Jeśli w międzyczasie zauważycie, że coś nie działa, śmiało dawajcie znać w komentarzach lub mailowo - zapowiada Michał Mańkowski.

Według badania Gemius/PBI w czerwcu br. naTemat.pl w kategorii informacji i publicystyki zanotował 4,28 mln realnych użytkowników, 22,33 mln odsłon oraz 5 minut i 48 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Autor:tw

Więcej informacji:naTemat, Glob360, Michał Mańkowski

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas