Prasa2015-04-07
1

„National Geographic” na czele pism podróżniczych w 2014 roku. „Voyage” najbardziej w dół

W 2014 roku na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Większość tytułów zanotowało spadki, a najwięcej stracił magazyn „Voyage”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w 2014 roku wyniosła 39 112 egz. Była ona o 15,06 proc. niższa niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,51 proc. i uplasował się na poziomie 23 773 egz.

Na trzecią pozycję awansował miesięcznik „Podróże” (ZPR Media), który rok wcześniej był czwarty. W ub.r. sprzedawał się on w liczbie 9 664 egz., po wzroście o 1,62 proc. To jedyny wzrost w zestawieniu.

Z kolei najwięcej stracił magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska), który spadł z miejsca trzeciego na czwarte. Jego średnia sprzedaż ogółem w zeszłym roku zmalała bowiem o 29,83 proc. i wyniosła 8 220 egz.

Zobacz tabelę


W grudniu 2014 liderem również był miesięcznik „National Geographic Polska”, którego wynik sprzedażowy w porównaniu do grudnia 2013 roku zmniejszył się o 5,06 proc. do 36 749 egz. Drugie miejsce należało do „NG Travelera” (19 863 egz., w dół o 9,11 proc.). Natomiast z czwartej na trzecią lokatę awansowały „Podróże” (9 132 egz.; w górę o 12,62 proc.).

Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „Voyage” - było to 32,98 proc. do 6 629 egz.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas