Reklama2018-05-25
2

Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa z największym wzrostem wydatków na reklamę, w dół Volkswagen Group Polska

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W pierwszych czterech miesiącach br. największy polski reklamodawca Aflofarm Farmacja Polska wydał na reklamy prawie tyle samo, co przed rokiem. Największy procentowy wzrost wydatków w tym okresie odnotowały firmy Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa, zaś Volkswagen Group Polska jako jedyny reklamodawca z czołówki zmniejszył budżet na media.

Media tradycyjne (bez internetu) zarobiły w okresie od stycznia do kwietnia br. na reklamach 9,96 mld zł. To 7,1 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media, netto, bez rabatów).

Największym reklamodawcą niezmiennie pozostaje Aflofarm Farmacja Polska z wydatkami w wysokości 716,9 mln zł. Analiza wydatków tego marketera od początku br. wskazuje, że zamroził on nieco budżet na tradycyjne media - dynamika wydatków w omawianym okresie w porównaniu z tym samym okresem ub.r. wynosi zaledwie 0,1 proc. To z kolei powoduje, że dystans kolejnych w zestawieniu reklamodawców do lidera zmniejsza się.

Drugie miejsce na reklamowym podium zajmuje sieć dyskontów Lidl Polska, która w skali roku zwiększyła nakłady na reklamę o 10,8 proc. - z 208,9 do 231,5 mln zł.

Trzecia lokata należy do Natur Produkt Zdrovit. Ta firma wydała w mediach na wsparcie swoich marek 210,1 mln zł i miała najwyższą w skali roku dynamikę wydatków – zwiększyła je o 58,5 proc.

Zobacz tabelę

Spośród pozostałych reklamodawców z czołówki 10 największych, znaczący wzrost wydatków na reklamę odnotowała też firma Euro-Net Warszawa. W porównaniu z rokiem ub. zwiększyła je o 45,4 proc., do 130,3 mln zł.

O 24,7 proc. wzrosły wydatki na reklamę firmy Terg (do 165,4 mln zł), a wydatki Metro Group były większe o 26,8 proc. (wyniosły 132,1 mln zł).

USP Zdrowie zwiększyło budżet o 8,7 proc (do 174,1 mln zł), Ferrero Polska – o 12,2 proc. (do 146,1 mln zł), a Orange Polska – o 5 proc. (do 125 mln zł).

Jedynym reklamodawcą z rankingu 10 największych, który w skali roku zmniejszył budżet na reklamy w mediach jest Volkswagen Group Polska. Obniżył go o 14,1 proc., z 157,4 do 135,3 mln zł.

Autor:bg

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas