Reklama2019-02-08
11

Natur Produkt Zdrovit zwiększył wydatki reklamowe o 39 proc., w dół Aflofarm i Polpharma

Shutterstock.comShutterstock.com

Największym reklamodawcą wśród producentów farmaceutyków w 2018 roku był Aflofarm Farmacja Polska, który podobnie jak Polpharma zmniejszył budżet reklamowy w ub.r. Firmy z tej branży w ub.r. obcięły wydatki w radiu, kinach i na outdoorze zwiększając zarazem nakłady w prasie i telewizji.

Firmy farmaceutyczne wydały w 2018 roku na reklamy w mediach tradycyjnych (bez internetu) 5,4 mld zł, czyli 4,2 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Najwięcej wydała pabianicka spółka Aflofarm Farmacja Polska -1,53 mld zł. Było to jednak 8,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Drugim największym reklamodawcą w tej kategorii był Natur Produkt Zdrovit z wydatkami w kwocie blisko 517 mln zł - wyższymi w skali roku o 38,6 proc. Trzecie miejsce należało do USP Zdrowie, która wydała na reklamę w ub.r. 466,5 mln zł, czyli 11,2 proc. więcej niż w 2017 roku.

Kolejne w zestawieniu największych Top5 reklamodawców wśród producentów farmaceutyków są: Polpharma z budżetem na tradycyjne media w kwocie 250,6 mln zł (spadek w skali roku o 8,4 proc.) i Olimp Laboratories z wydatkami w wysokości 187,8 mln zł (wzrost w skali roku o 2,5 proc.).

Zdecydowana większość budżetów reklamowych firm farmaceutycznych (ponad 60 proc.) została w ub.r. ulokowana w telewizji – trafiło tam 3,36 mld zł, czyli 5,5 proc. więcej niż w 2017 roku.

Drugim kanałem komunikacji, który na reklamach farmaceutyków zarobił najwięcej było radio. Jednak tutaj farmaceutyki zredukowały wydatki względem 2017 roku – o 4,5 proc., z 1,31 do 1,25 mld zł.

Mniej niż w 2017 roku na reklamach koncernów farmaceutycznych zarobiły w ub.r. też: outdoor – spadek w skali roku o 29,2 proc., do blisko 8 mln zł, kina - spadek o 20,9 proc., do 22,6 mln zł i indoor – spadek o 70,3 proc., do 194,5 tys. zł.

Dzięki redukcjom nakładów w tych mediach więcej zarobiły magazyny i dzienniki. W czasopismach wydatki na reklamy farmaceutyków wzrosły rok do roku o 11,4 proc., z 598,8 mln zł do 666,8 mln zł, a w prasie codziennej - o 87,2 proc., z 51 mln zł do 95,5 mln zł.

Autor:Beata Goczał

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas