Reklama 2016-02-29
4

NBCUniversal zaczyna sprzedaż czasu reklamowego w modelu programmatic

NBCUniversal dwa lata po tym, jak wprowadziła sprzedaż swoich internetowych zasobów reklamowych w modelu programmatic, zamierza w podobny sposób sprzedawać reklamy w telewizji linearnej. Rozszerza w tym celu platformę NBCUx.

Nadawca kilka dni temu ogłosił, że w ramach tegorocznej strategii rozszerza platformę NBCUx o możliwość sprzedaży reklam w linearnej, tradycyjnej telewizji w modelu programmatic. Firma już dwa lata temu wprowadziła możliwość zautomatyzowanego zakupu reklam w swoich zasobach internetowych.

Reklamodawcy będą mogli korzystać z baz danych i procesu automatyzacji przy tworzeniu mediaplanów dla wszystkich kanałów dostępnych w ofercie NBCUniversal, także w sieciach kablowych. Technologia ta ma być dostępna w trzecim kwartale br.

Rafał Muciński, head of programmatic w Performics (ZenithOptimedia Group), zwraca uwagę, że przykład NBC pokazuje, że programmatic nie jest tylko ciekawostką ograniczoną do kampanii internetowych a całkowitą zmianą sposobu planowania mediów. - Firma stworzyła autorską platformę NBCUx przez którą udostępnia już swoje treści w kanałach cyfrowych a w trzecim kwartale tego roku  poszerzy zasoby o „tradycyjne” kampanie telewizyjne. Proces będzie uproszczony, ale to pierwszy krok w kierunku przesunięcia stworzenia uniwersalnego ekosystemu zakupu powierzchni reklamowej. Zintegrowane platformy programmatic buying oddają w ręce kupujących coraz większą liczbę kanałów mediowych - mówi dla portalu Wirtualnemedia.pl Muciński.

Dla Marcina Barcińskiego, head of technology and activation group w SMG DNA, sprzedaż telewizyjnego czasu reklamowego w modelu programmatic jest raczej kwestią czasu niż zastanawiania się czy w ogóle to nastąpi. Szybkość wprowadzenia nowego modelu zależy od rynku, możliwości technologicznych i woli zmian wśród dużych graczy.

- O ile technologia programmatic w przypadku digitalu jest rozwinięta i łatwo dostępna, o tyle w przypadku telewizji nie ma zbyt dużego wyboru na rynku. A to oznacza konieczność tworzenia własnych, czyli  drogich rozwiązań. Druga sprawa to kwestia danych do targetowania reklamy. W USA sieci kablowe mają wiele informacji o gospodarstwach domowych i mogą na tej podstawie tworzyć profile, co znacznie zwiększa atrakcyjność rozwiązania. Na pewno pierwszym krokiem Programmatic TV będzie automatyzacja zakupu, co powinno nastąpić w Polsce w ciągu najbliższych dwóch, trzech lat - uważa Barciński.

Autor: bg

KOMENTARZE (4) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas