Reklama2015-09-14
2

nc+, Vectra i Multimedia Polska dużo mniej na reklamy, w górę Netia, liderem Cyfrowy Polsat

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Od stycznia do lipca br. największe sieci kablowe i platformy cyfrowe cennikowo przeznaczyły na reklamy o 22,7 proc. mniej niż przed rokiem. Jedynie Netia wydała więcej, a najmocniej swoje budżety reklamowe ograniczyły nc+, Multimedia Polska i Vectra.

Przez pierwszych siedem miesięcy br. sieci kablowe i platformy cyfrowe wydały cennikowo na reklamy w tradycyjnych mediach (poza internetem) 103,9 mln zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl. Było to o 22,7 proc. mniej niż rok wcześniej.

Ograniczenie wydatków dotknęło wszystkie główne media. Stacje telewizyjne zarobiły na reklamach sieci kablowych i platform cyfrowych 66,1 mln zł - o 26,4 proc. mniej niż przed rokiem, a stacje radiowe 14,3 mln zł, o 43,5 proc. mniej.

Wydatki na reklamy w gazetach spadły z kolei w omawianym okresie o 43,9 proc., do 2,2 mln zł, a w magazynach - o 35,7 proc.,- do 2,8 mln zł.

Więcej reklam sieci kablowych i platform cyfrowych było w tym roku na nośnikach reklamy zewnętrznej, w kinach i na nośnikach indoorowych. W promocję na outdoorze zainwestowano 14,2 mln zł (wzrost o 68,6 proc.), a w kinach - 3,9 mln zł (więcej o 45,1 proc.). Na reklamy indoorowe przeznaczono z kolei 402,7 tys. zł.

Zobacz tabelę


Liderem wydatków pozostaje, podobnie jak rok temu Cyfrowy Polsat. Podane przez Kantar Media dane obejmują łączne wydatki wszystkich marek należących do tej firmy, także Polsatu, TV4, Ipla.tv, Fundacji Polsat i Muzo.FM. Spółka przeznaczyła na reklamy w mediach 39,8 mln zł, 7,6 proc. mniej niż rok temu.

Obecnie trwa kampania promująca jesienną ofertę telewizyjną Ipli. Wiosną br. intensywnie promowana była wspólna oferta Cyfrowego Polsatu i Plusa pod nazwą SmartDom - w reklamach polecali ją Joanna Brodzik i Paweł Wilczak.

Mniej wydali zresztą wszyscy operatorzy oprócz Netii, która znacząco wzmocniła swoja aktywność reklamową, zwiększając wydatki z 60 tys. zł do 15,4 mln zł. W kwietniu br. Netia wprowadziła do swojej oferty usługi mobilne dostępne w pakietach z usługami stacjonarnymi. Wiosną GigaNagrywarkę w Netii reklamowała kampania pokazująca trójkę staruszków.

Zobacz tabelę


Największy spadek wydatków na reklamę dotyczył Multimedia Polska - o 90 proc., do 1,2 mln zł. Znacznie swój budżet zredukowała też platforma nc+ - o 58 proc., do 17 mln zł.

Reklamy telewizji Vectra były w tym roku warte 9 mln zł (mniej o 35 proc. niż przed rokiem), a UPC Polska - o 14,2 proc. mniej (20,2 mln zł). Inea zmniejszyła nakłady marketingowe o 12 proc., do 747,9 tys. zł, a Toya - o 26,7 proc., do 451,4 tys. zł.

Autor:bg

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas