Telewizja2021-01-26
4

Netflix uruchomi globalnie swoją "telewizję"

Netflix ogłosił sukces pilotażu serwisu internetowego Direct, w którym treści ułożone są tak jak w tradycyjnym kanale telewizyjnym. Platforma ma zostać wprowadzona globalnie.

Netflix Direct był testowany w listopadzie i grudniu we Francji. Serwis pozwalał na oglądanie treści tak jak w tradycyjnej telewizji - z dostępnych programów, filmów i seriali jest układana ramówka, a widz nie ma opcji jej modyfikacji.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/jodie-turner-smith-serial-the-witcher-blood-origin-obasada-opinie-kiedy-premiera ##

Netflix udostępni serwis Direct z ramówką

Serwis był testowany tylko w przeglądarkach internetowych. Zdaniem menadżerów Netfliksa, rozwiązanie to ułatwi korzystanie z platformy tym użytkownikom, którzy wiele czasu musieli poświęcić na samodzielne wybranie, co chcą obejrzeć.

Teraz zarządzający Netfliksem ogłosili sukces fazy pilotażowej Direct. - Zamierzamy obecnie wprowadzić to rozwiązanie globalnie, ponieważ naprawdę się u nas sprawdziło. Nasi abonenci mogą w zasadzie wskazać, że chcą po prostu całkowicie pominąć przeglądanie, nacisnąć jeden przycisk, a my wybierzemy dla nich tytuł do natychmiastowego odtworzenia. To świetny mechanizm, który sprawdza się w obecnej sytuacji - powiedział Gregory K. Peters, COO & chief product officer Netfliksa.

Na razie nie wiadomo, kiedy Netflix Direct zadebiutuje globalnie. Serwis ma być dostępny bez dodatkowych opłat.

Niedawno Netflix ogłosił testy innego ułatwienia dla widzów, którzy nie chcą tracić czasu na przeczesywanie biblioteki w poszukiwaniu ciekawych treści. Wyboru ma za nich dokonać funkcja losowego odtwarzania Shuffle Play.

Funkcja, na razie testowana na wybranych telewizorach Smart TV, może sugerować użytkownikowi kolejne produkcje po zakończeniu oglądania każdego filmu lub odcinka serialu na platformie.

Czytaj także: Netflix najczęściej ogląda pokolenie Y, 10 proc. stosuje binge-watching

Netflix ma ponad 200 milionów subskrybentów

W czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netflixa zwiększyła się o 8,5 mln do 203,66 mln. Firma zanotowała wzrost wpływów z 5,47 do 6,64 mld dolarów, a jej zysk netto zmalał z 587 do 542 mln zł. Serialowymi hitami kwartału były „The Crown” i „Gambit królowej”, a filmowym - „The Midnight Sky”.

Według badania Mediapanel w grudniu 2020 przeglądarkową wersję Netflixa odwiedziło 6,1 mln polskich internautów.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/netflix-ma-w-polsce-prawie-880-tysiecy-uzytkownikow-w-polowie-roku-ich-liczba-wzrosnie-do-997-tysiecy-imponujacy-wynik-dlaczego-netflix-jak-korzystac-ceny-oferta ##

Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Comapritech wynika, że może ich być 900 tys.

W 2020 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 17 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2021 roku może to być kwota 19 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.

Autor:jd

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas