Reklama2022-03-07
0

Netflix ma nową szefową marketingu

Marian Lee Marian Lee

Marian Lee została nową dyrektorką marketingu Netflixie. Zastąpi Bozomę Saint John, która pełniła tę funkcję od 2020 roku.

Marian Lee dołączyła do zespołu Netfliksa w lipcu 2021 roku jako wiceprezeska ds. marketingu w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. W tej roli nadzorowała wszystkie kampanie dla filmów i seriali platformy. Wcześniej pracowała dla największych marek modowych, a osiem lat spędziła w Spotify. Była też związana wydawnictwem Condé Nast, pracując m.in. dla "Vogue"; w karierze zajmowała się również marketingiem w J.Crew.

Bozoma Saint John była szefową marketingu serwisu Netfliksa od lipca 2020 roku. Menedżerka zajmowała się wcześniej markami Apple i Uber Od 2018 r. pracowała w agencji Endeavor odpowiedzialnej m.in. za konkurs Miss Universe.

Rosną wydatki na marketing Netfliksa

Netflix ma w tym roku wypuścić najwięcej w swojej historii oryginalnych produkcji. Analitycy z Ampere Analysis prognozują, że do końca 2022 r. na platformie zostanie wyemitowanych 398 premierowych programów.

Na koniec 2021 roku Netflix miał globalnie 221,84 mln subskrybentów, wobec 213,56 mln kwartał wcześniej i 203,66 mln na koniec 2020 roku. Wzrost w minionym kwartale był nieco niższy od średniej prognoz analityków wynoszącej 8,5 mln. W skali roku wydatki na marketing platformy wzrosły z 2,23 do 2,54 mld w 2021 roku.

Autor:jd

Więcej informacji:Marian Lee, Netflix

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas