Internet2020-04-08
0

Netflix udoskonalił narzędzia kontroli rodzicielskiej

Serwis streamingowy Netflix udoskonalił funkcje kontroli rodzicielskiej. Opiekunowie otrzymali nowe narzędzia kontroli tego, co oglądają ich pociechy na platformie.

Netflix ma bogatą bibliotekę treści z całego świata dla dzieci i rodzin. Wśród nich można znaleźć nagradzane filmy animowane, takie jak „Klaus”, seriale, takie jak „Potężny mały Bheem” czy też programy interaktywne, takie jak „Carmen Sandiego: Kraść albo nie kraść”.

Po konsultacjach z rodzicami, Netflix udostępnił im dodatkowe narzędzia kontroli tego, co oglądają w serwisie najmłodsi.

Netflix: co nowego w kontroli rodzicielskiej

Od teraz rodzice mogą:
 
● Ustawić kod PIN, który pomoże zablokować dzieciom dostęp do poszczególnych profili.

● Dostosować profil dziecka, dzięki filtrom, które ograniczą wyświetlanie nieadekwatnych do wieku widza filmów, seriali i programów. Filtry te różnią się w zależności od kraju i powstają na podstawie lokalnych standardów oceny treści.

● Usuwać z danego profilu konkretne filmy, seriale czy programy. Po zastosowaniu takiego filtra zablokowane tytuły nie będą w ogóle widoczne w danym profilu.

● W prosty sposób sprawdzić konfigurację każdego profilu w ustawieniach konta, w sekcji “Profile i kontrola rodzicielska”.

● Dowiedzieć się, co dzieci oglądały w ramach utworzonego dla nich profilu.

● Wyłączyć automatyczne odtwarzanie w profilu Dzieci.
 
Każdy użytkownik może zaprogramować narzędzia kontroli rodzicielskiej w zakładce ustawień konta na urządzeniu mobilnym czy laptopie.

 - Możliwość wyboru i kontroli od zawsze były ważne dla naszych użytkowników, w szczególności tych, którzy są rodzicami. Mamy nadzieję, że dodatkowe funkcje kontroli ułatwią rodzicom podejmowanie właściwych decyzji dotyczących najlepszej rozrywki dla całej rodziny - informuje Michelle Parsons, manager działu produktów dla dzieci w Netfliksie.

Ponad 17,3 mld dol. na oryginalne treści

W czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netflixa wzrosła o 8,76 mln do 167,09 mln. Platforma zanotowała 5,47 mld dolarów wpływów i 587 mln dolarów zysku netto. W USA pozyskała jedynie 420 tys. nowych klientów (wobec 1,53 mln rok wcześniej), co uzasadnia rosnącą konkurencją. Podkreśla też, że „Wiedźmin” okazał się najpopularniejszym z pierwszych sezonów jej seriali.

W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.

Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys. Według badania Gemius/PBI w grudniu ub.r. Netflix miał w Polsce 5,3 mln realnych użytkowników i odnotował 77 mln odsłon.

Autor:jd

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas