Technologie2023-11-02
3

Netia ze światłowodem do prędkości 2 Gb/s

Od 2 listopada 2023 r. światłowód na sieci Netii zyska nową, szybszą opcję prędkości: do 2 Gb/s. Nowa taryfa to – względem, dotychczas najszybszej, opcji do 1 Gb/s - podwójna prędkość pobierania (do 2000 Mb/s) i ponad trzykrotnie wyższa prędkość wysyłania danych (do 1000 Mb/s).

Abonament nowej opcji jest wyższy o 20 zł. Wraz z usługą klienci otrzymają bez dodatkowych opłat router WiFi 6. Z oferty będą mogli skorzystać nowi i obecni klienci, będący w zasięgu własnej sieci światłowodowej (PON/FTTH) Grupy Netia. Netia twierdzi, że oferuje najwyższą prędkość internetu spośród aktualnie dostępnych w ofercie operatorów ogólnopolskich. Prędkość do 2 Gb/s można będzie zyskać łącznie na wszystkich urządzeniach w domu (na jednym sprzęcie będzie to do 1 Gb/s). Dostępność usługi można sprawdzić na www.netia.pl.

Ile kosztuje nowa usługa?

W nowej ofercie (pod nazwą „Nieziemska rozrywka”) dla lokali w zabudowie wielorodzinnej – światłowód do 2 Gb/s kosztuje 100 zł miesięcznie, a z Pakietem TV 4K od 105 zł miesięcznie, do tego pierwsze 3 miesiące są gratis (od 25. miesiąca cena wzrasta o 10 zł). W przypadku łączy w zabudowie jednorodzinnej miesięczny abonament za internet jest wyższy o 20 zł niż w zabudowie wielorodzinnej.

Częścią składową usługi dostępu do internetu w Netii są urządzenia tj. ONT (przełącznik światłowodowy) i router dostępowy z WiFi lub sprzęt typu combo (ONT i router w jednym). Przyspieszenia łącza bez wymiany sprzętu mogą dokonać klienci, posiadający aktualnie urządzenia combo Huawei: HG8245Q, HG8245Q2 oraz HG8245X6-10. Przy czym ostatnie z wymienionych urządzeń obsługuje WiFi 6 i zapewnia dwie sieci bezprzewodowe w pasmach radiowych: 2,4 GHz WiFi 6 (802.11 2x2 b/g/n/ax) – do 574 Mb/s, większy zasięg, niższa prędkość, 5 GHz WiFi 6 (802.11 3x3 a/n/ac/ax) do 2402 Mb/s– wyższa prędkość, mniejszy zasięg, mniej zakłóceń z innych sieci WiFi.

Netia ma 350 tys. abonentów telewizyjnych i nie zmieni się w Polsat Box

Choć Cyfrowy Polsat od 6 lat kontroluje Netię, to firma nie planuje rebrandingu na Polsat Box czy Plus. - Jest silną i zakorzenioną marką. Warto w nią inwestować – stwierdził na wrześniowej konferencji prasowej Andrzej Abramczuk, prezes Netii. Kilka miesięcy temu operator przekroczył pułap 350 tys. abonentów telewizyjnych, a ich liczba ciągle rośnie.

Proces przejęcia Netii przez Cyfrowy Polsat rozpoczął się pod koniec 2017 roku. Dwa lata temu grupa Zygmunta Solorza posiadała już 97,82 proc. udziałów w operatorze i ogłosiła przymusowy wykup od akcjonariuszy mniejszościowych wszystkich akcji, aby stać się jedynym właścicielem. Choć połączenia Netii z Polsat Box nie będzie, to oba podmioty ściśle współpracują. Dowodem są m.in.  serwisy streamingowe Polsat Box i Netia Go. Polsat Box i Netia ściśle współpracują w streamingu. - Engine (przyp. red. silnik) Netia Go to ten sam engine, który jest w Polsat Box Go. Mamy jeden zespół, który robi ten serwis dla całej grupy, czyli obu marek. Skin, czyli to co widzi klient w aplikacji i nawigacja także jest taka sama. Klient widzi tę markę, z którą jest związany z umową. Cały zestaw usług dodanych, zestaw contentowy, jak Polsat Sport Premium, produkt Netia Premium, jest zbudowany na contencie Polsatu. Liczba tych synergii jest niezliczona – mówił Tomasz Dakowski, członek zarządu Netii, dyrektor generalny obszaru B2C. Dzięki synergii z siecią Plus firma zaczęła ostatnio oferować smartfony i smartwatche.

We wrześniu wystartowała duża kampania reklamowa z aktorką Katarzyną Kwiatkowską w roli głównej. W spotach wciela się ona w Netię, czyli „bogini nieziemskiej rozrywki”. Operator promuje usługi światłowodowego internetu, pakiety telewizyjne ze stacjami w jakości 4K i dostępem do serwisu streamingowego Disney+.
 

Autor:ag

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas