Netia wprowadziła ostatnio nową markę i ofertę „Dropss”, umożliwiającą dostęp do internetu o przepustowości łącza do 20 Mb/s bez limitów transmisji danych. Jednocześnie operator musiał się tłumaczyć z niejasności w cenniku i zmienić regulamin usługi.
„Dropss” to nowa oferta Netii skierowana do klientów indywidualnych korzystających z usług internetu stacjonarnego (na łączach d. Neostrady - Orange Polska). Operator promuje ją jako „czysty internet”, bez dodatkowej opłaty za utrzymanie łącza i przymusowego posiadania telefonu stacjonarnego. Użytkownik nie musi też podpisywać umowy na czas określony. Abonament wynosi 49,90 zł miesięcznie, a aktywacja jednorazowo kosztuje 49 zł brutto.
Jednak w regulaminie i opublikowanym pierwotnie cenniku usługi - na co zwrócili uwagę internauci i media - pojawiły się niejasności dotyczące jej ceny po okresie promocyjnym, mogące wprowadzać w błąd klientów.
Operator tłumaczy, że niejasności te wynikały z automatycznego zastosowania w pierwotnie opublikowanym regulaminie standardowych zapisów z cenników Netii, które występują w przypadku umów promocyjnych i de facto nie mają zastosowania w przypadku umów bezterminowych.
- W przypadku oferty Dropss, klientów Netii obowiązuje umowa bezterminowa bez żadnych dodatkowych zapisów szczegółowych, zatem opłata dla nich jest zawsze stała i wynosi 49,90 zł/miesięcznie - zapewnia operator, który jednocześnie wprowadził stosowne zmiany w regulaminie.