Prasa2013-08-27
10

“Newsweek” na czele sprzedaży e-wydań tygodników opinii

W czerwcu br. największą średnią sprzedaż wydań elektronicznych wydań wśród tygodników opinii miał “Newsweek Polska”, a największy wzrost zanotował “Przekrój”. Liderem sprzedaży mutacji cyfrowych była “Polityka”.

E-wydania to dostępne w internecie wersje tytułów prasowych, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

W czerwcu br. tygodnikiem opinii z największą sprzedażą e-wydań był “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik to 5 251 egz., aż o 382,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Tytuł ten w ogólnym zestawieniu sprzedaży ogółem był wiceliderem (zobacz szczegółowe dane).

Na drugim miejscu uplasowała się “Polityka” (Polityka), której średnia sprzedaż e-wydań wyniosła 4 406 egz., po wzroście o 256,2 proc.  Na podium znalazł się także tygodnik “Wprost” (AWR “Wprost) zajmujący w sprzedaży ogółem dopiero miejsce szóste. W czerwcu br. w wersji elektronicznej sprzedawało się średnio 2 437 egz. tego pisma, o 32,2 proc. więcej niż rok wcześniej.

Czwarta lokata należała do “Uważam Rze” (Gremi Media), którego wynik to 1 685 egz. Tygodnik ten - mający najniższą sprzedaż ogółem wśród tygodników opinii - w rankingu e-wydań wyprzedził “Do Rzeczy” (jego sprzedaż e-wydań wyniosła 1 307 egz.) i “Sieci” (622 egz.), zajmujące odpowiednio piąte i czwarte miejsce w zestawieniu całkowitej sprzedaży. Jednak oba tytuły są na rynku dopiero od kilku miesięcy.

Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 564 proc., odnotował “Przekrój” (Gremi Media), zajmujący przedostatnie miejsce z wynikiem 976 egz. Natomiast ostatnią pozycję w rankingu zajął “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) będący liderem sprzedaży ogółem z wynikiem na poziomie 135 320 egz. Sprzedał on jednak w wersji elektronicznej zaledwie 267 egz. (wzrost o 63,8 proc.)

Zobacz tabelę


W ZKDP istnieje także kategoria mutacji cyfrowych. Są to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania na tablety. Od niedawna ZKDP pozwala jednak zaliczać sprzedaż mutacji cyfrowych do sprzedaży e-wydań, jeśli w aplikacji jest oferowana też wersja pdf magazynu. W związku z tym w tej kategorii wykazywanych jest coraz mniej egz. W czerwcu br. mutacje cyfrowe miały tylko dwa tygodniki - “Polityka” i “Tygodnik Powszechny”.

Sprzedaż mutacji cyfrowych “Polityki” wyniosła 6 245 egz., podczas gdy rok wcześniej to było 1 855 egz. Natomiast “Tygodnik Powszechny” sprzedał w czerwcu br. 1004 egz. mutacji cyfrowych, a rok wcześniej żadnej. Natomiast w czerwcu 2012 roku mutacje cyfrowe wykazywały także takie tygodniki jak “Newsweek” (2 910 egz.), “Uważam Rze” (945 egz.) i “Przekrój” (352 egz.).

Autor:pp

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas