Liderem sprzedaży wśród miesięczników podróżniczych w kwietniu br. był “National Geographic Polska”, a największy wzrost w segmencie zanotował siostrzany „NG Traveler”. Na minusie czwarty miesiąc zakończył tylko „Voyage”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika “National Geographic Polska” (G+J Polska) w kwietniu br. wyniosła 57 432 egz. i była o 10,95 proc. wyższa niż rok wcześniej.
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez G+J “NG Traveler”. Jego sprzedaż ogółem uplasowała się na poziomie 33 005 egz. i wzrosła aż o 33,74 proc. - był to największy wzrost w zestawieniu.
Trzecią lokatę zajął miesięcznik “Voyage” (Marquard Media Polska). W kwietniu br. sprzedał się on w liczbie 12 144 egz. po spadku aż o 22,85 proc. To jedyny tytuł, który stracił w rankingu.
Na czwartym miejscu znalazł się magazyn „Podróże” (Murator). Jego sprzedaż ogółem wzrosła o 3,65 proc. i wyniosła 9 823 egz. Kwietniowy numer tego magazynu został odświeżony i wsparty kampanią reklamową (więcej na ten temat).
Zobacz tabelę
W kwietniu br. w porównaniu do marca br. większość tytułów podróżniczych zanotowało wzrosty sprzedaży, a najwięcej zyskał „National Geographic Polska” (18,38 proc.). Natomiast spadkiem dotknięte zostały jedynie „Podróże”. Ich sprzedaż zmalała o 5,96 proc., mimo odświeżenia pisma i wsparcia go kampanią.