Internet2024-03-04
1

Niecała jedna piąta polskich firm sprzedaje w internecie. Europejskim czempionem Litwa

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Jedynie 18 proc. polskich firm prowadzi sprzedaż w kanale internetowym – wynika z danych Eurostatu. Unijna średnia to 22,9 proc. Liderem jest Litwa, gdzie prawie 40 proc. firm prowadzi sprzedaż przez internet. 

Według nowych danych urzędu statystycznego Unii Europejskiej, liderem sprzedaży online jest Litwa. U naszego sąsiada 38,9 proc. firm prowadzi sprzedaż w internecie. Lidera goni Szwecja, gdzie udział podmiotów sprzedających online wynosi 38,1 proc. Podium zamyka Dania (36,7 proc.), dalej są Irlandia, Hiszpania i Malta.

Zobacz: Co wydarzyło się przez rok w e-commerce, trendy na 2024 r.

E-sprzedaż w Europie

W Polsce na przestrzeni dwóch ostatnich lat wskaźnik ten był gorszy niż średnia państw UE. W 2022 r. z 18 proc. do 17 proc. spadł udział firm sprzedających online. Lekki wzrost przyniósł ostatni rok. 

Mniej biznesu online niż w Polsce prowadzi się w Portugalii, Francji, Bułgarii i Luksemburgu. Ranking Eurostatu zamyka Rumunia ze wskaźnikiem 12,9 proc.

W 2022 r. 17,1 proc. przedsiębiorstw w UE prowadziło e-sprzedaż, korzystając wyłącznie ze stron internetowych lub aplikacji, 3,2 proc. korzystało wyłącznie ze sprzedaży typu EDI (elektroniczna wymiana danych), a kolejne 2,6 proc. korzystało z obu tych metod.

W firmach w UE obroty w handlu elektronicznym za pośrednictwem własnych stron internetowych lub aplikacji były w 2022 r. ponad sześć razy wyższe niż za pośrednictwem fizycznych sklepów.

Dane Eurostatu odnoszą się do sprzedaży e-commerce prowadzonej w 2022 roku.

Autor:jd

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas