Badania2020-06-02
15

Nielsen powiększył panel o 540 gospodarstw. „Pierwszy etap”

Od czerwca panel Nielsena został zwiększony o 540 do 2540 gospodarstw domowych, a liczba osób objętych badaniem wzrosła do 7000. - Kiedy tylko pozwoli na to sytuacja związana z COVID-19, powrócimy do prac w normalnym trybie, tak aby jak najszybciej dostarczyć dane z planowanego panelu liczącego 3500 gospodarstw oraz uruchomić usługę pomiaru treści wideo w sieci - mówi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Gosiewska, szefowa Nielsen Media w Polsce.

Zwiększenie liczby gospodarstw domowych o 540 do 2540 to pierwszy etap powiększania panelu przez Nielsen Audience Measurement. Próba objęta badaniem wzrosła z około 5,5 tys. do 7 tys. osób.

- Wdrożenie pierwszego etapu powiększenia panelu ograniczonego ze względu na COVID-19 umożliwi klientom skorzystanie z benefitów wynikających z powiększenia panelu. Są to przede wszystkim: mniejsza liczba spotów zerowych, bardziej dokładny pomiar mniejszych stacji i stabilniejsze wyniki - informuje portal Wirtualnemedia.pl Agnieszka Gosiewska, dyrektor zarządzająca Nielsen Media w Polsce. - Próba jest reprezentatywna i została tak skonstruowana, aby zagwarantować zrównoważenie panelu pod względem kluczowych zmiennych (województwa, typu gospodarstwa domowego, wielkości miejscowości, typu anteny) - dodaje.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Docelowo panel Nielsen Audience Measurement ma liczyć 3,5 tys. gospodarstw domowych, instytut ma zacząć również badać treści wideo w sieci. - Kiedy tylko pozwoli na to sytuacja związana z COVID-19, powrócimy do rekrutacji i instalacji mierników w gospodarstwach domowych w normalnym trybie, tak aby jak najszybciej dostarczyć dane z planowanego panelu liczącego 3500 gospodarstw domowych oraz uruchomić usługę pomiaru treści wideo na wszystkich urządzeniach - mówi nam Agnieszka Gosiewska.

NAM już pod koniec 2017 roku oficjalnie zapowiadał powiększenie panelu do 5 tys. gospodarstw domowych. Ze wstępnych deklaracji wynikało, że zacznie on działać w 2019 roku. Spółka rozmawiała jednak z nadawcami o kosztach tego rozwiązania i ostatecznie podjęto decyzję o powiększeniu panelu do 3,5 tys. gospodarstw domowych.

Ostatecznie miało to się stać w maju br., ale z powodu pandemii COVID-19 termin przesunięto na czerwiec, na kiedy zaplanowano powiększenie panelu o 540 z docelowych 1500 gospodarstw.

Krótszy czas oglądania telewizji w 2019 roku

W 2019 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas