Koncern badawczy Nielsen sfinalizował akwizycję firmy Repucom zajmującej się marketingiem sportowym. Chce wejść na wart 60 mld dolarów rynek związany ze światowym sportem.
Pierwsze informacje na temat zamiarów Nielsena związanych z przejęciem Repucom pojawiły się w maju br. Teraz w oficjalnym komunikacie poinformowano o sfinalizowaniu tej akwizycji, jednak wartości transakcji nie ujawniono.
Nielsen podkreśla że Repucom, firma założona w 2004 r. w Australii jest jednym ze światowych liderów segmentu marketingu sportowego, który wciąż zyskuje na wartości. Wydatki sponsorów na rynku sportowym wzrosły od roku 2010 prawie dwukrotnie z 35 mld dol. do 60 mld dol. obecnie.
W komunikacie zaznaczono, że stworzone przez Repucom technologie badawcze dotyczące rozpoznawalności logotypów i pomiaru mediów to ponad 5,3 mln godzin treści i 1,1 mln wywiadów rocznie.
Klienci Nielsena będą mogli korzystać z metodologii Repucom wliczając w to QI Media Value mierzącej własną, zastrzeżoną metodą jakość ekspozycji marek, uwzględniając rozmiar, czas trwania, lokalizację i liczbę marek widzianych w tym samym momencie.
- Sport jest siłą, która jednoczy konsumentów, marki i reklamodawców, a marketing sportowy będzie kontynuował swój wzrost w każdym kolejnym roku - przewiduje Howard Appelbaum, prezes Nielsena. - Przejęcie Repucomu to dla Nielsena wyjątkowe wydarzenie. Połączenie danych i możliwości pomiarowych umocni pozycję naszych klientów na rynku, zwiększając efektywność ich kampanii oraz pozwoli dotrzeć ich markom do pasjonatów sportu - przekonuje.