Telewizja2014-01-08
3

Niemal 6 mln widzów Turnieju Czterech Skoczni. 3,7 mln zł z reklam

62. Turniej Czterech Skoczni w TVP1 oglądało średnio 5,8 mln osób, o 1,16 mln więcej niż poprzednią edycję zawodów. Transmisje zapewniły stacji pozycję lidera rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 3,7 mln zł.

Turniej odbywał się w okresie od 29 grudnia 2013 roku do 6 stycznia 2014 roku. Jego średnia widownia na antenie TVP1 wyniosła 5,80 mln osób. Przełożyło się to na 40,98 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 37,16 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością cieszył się inauguracyjny konkurs w Oberstdorfie, który do Jedynki przyciągnął uwagę aż 6,99 mln osób.

Zobacz tabelę


Obecna edycja zawodów w porównaniu do poprzedniej, odbywającej się w analogicznym okresie rok wcześniej, miała 1,16 mln widzów więcej. Wtedy turniej śledziło bowiem 4,64 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 35,03 proc. oraz 30,71 proc. udziałów (więcej na ten temat).

TVP1 w czasie pokazywania zawodów była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajęła TVP2, której udział wyniósł już tylko 6,78 proc. Dalej uplasowały się: Polsat (6,19 proc.) oraz TVN (tylko 4,74 proc.). Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej Jedynka także była liderem, ale drugie miejsce zajął Polsat przed TVN.

Zobacz tabelę


Wpływy reklamowe TVP1 wokół transmisji 62. Turniej Czterech Skoczni wyniosły 3,7 mln zł. W porównaniu do poprzedniej edycji imprezy były większe o 100 tys. zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Autor:mk

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas