Radio2017-11-30
23

Niemal połowa słuchaczy Jedynki, to osoby w wieku od 60 do 75 lat (profil słuchacza)

Program Pierwszy Polskiego Radia ma wysokie wartości wskaźnika AFF wśród osób w wieku od 60 do 75 lat, mieszkańców wsi i małych miast oraz osób z wykształceniem podstawowym i zasadniczym zawodowym - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.

Średni udział mężczyzn wśród słuchaczy radiowej Jedynki w okresie od sierpnia do października 2017 roku wyniósł 53 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Kobiety stanowią pozostałe 47 proc. osób słuchających tę stację.

Programu 1 Polskiego Radia zdecydowanie najchętniej słuchają osoby w grupie wiekowej od 60 do 75 lat, której udział w całkowitej liczbie słuchaczy tej stacji wynosi 44,6 proc. (wartość wskaźnika AFF wynosi aż 209). Kolejne 36,5 proc. (AFF - 105) przypada na grupę wiekową 40-59. Z kolei w grupie 25-39 lat jest to 14,5 proc., a w grupie 15-24 - tylko 4,4 proc.

Stacje tę względnie chętniej wg wskaźnika AFF wybierają osoby z wykształceniem podstawowym (18 proc.; AFF - 112) i zasadniczym zawodowym (28,1 proc. wszystkich słuchaczy; AFF - 111), niż średnim (32,7 proc.; AFF - 94) i wyższym (21,2 proc.; AFF - 88).

Największy udział słuchaczy PR1 to mieszkańcy wsi - wynosi on 42 proc. (AFF wynosi 107). 17,6 proc. (AFF - 143 - zdecydowanie najwyższy) słuchaczy mieszka w miastach do 20 tys. mieszkańców, 19,7 proc. (AFF - 98) - od 20 do 99 tys. mieszkańców, 8,5 proc. (AFF - 75) - powyżej 500 tys. mieszkańców, 6,2 proc. (AFF - 73) - od 200 do 499 tys. mieszkańców i 5,9 proc. (AFF - 71) od 100 do 199 tys. mieszkańców.

Z kolei udział osób słuchających tę stację, których miesięczny dochód na osobę w gospodarstwie domowym nie przekracza 2000 zł, wynik uplasował się na poziomie 72,3 proc. (27,7 proc. to słuchacze z dochodami przekraczającymi 2000 zł). W przypadku affinity indexu jest to odpowiednio 100 i 101.

Średni udział Radia ZET w całej populacji w okresie od sierpnia do października br. wyniósł 13,9 proc.

Affinity index - wskaźnik porównujący w radiu liczbę słuchaczy w wybranej grupie docelowej w porównaniu do grupy odniesienia. Forma indeksu powoduje, że gdy np. słuchalność w obu grupach jest na tym samym poziomie wskaźnik wynosi 100. Wyższa liczba słuchaczy w grupie docelowej to Affinity powyżej 100. Słuchalność na poziomie dwukrotnie wyższym w badanej grupie to 200, ale gdy słuchalność jest dwukrotnie gorsza - wskaźnik wynosi 50.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:radio track, Jedynka

KOMENTARZE(23)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas