Internet2016-06-28
0

Niemieccy wydawcy odwołują się od wyroku ws. opłat za ich treści w Google News

Grupa największych niemieckich wydawców złożyła apelację od przegranego wyroku w sprawie stosowania przez Google nieuczciwych praktyk rynkowych. Axel Springer i inne niemieckie koncerny twierdzą, że Google nie może za darmo zamieszczać na swoich platformach fragmentów ich artykułów.

Spór pomiędzy niemieckimi koncernami medialnymi, wśród których są m.in. Axel Springer, Burda, WAZ i Müncher Merkur sięga roku 2014.

Wydawcy chcieli uzyskać orzeczenie nakazujące amerykańskim koncernom dzielenie się wpływami z reklam wyświetlanych wraz z fragmentami tekstów z serwisów gazet i magazynów, agregowanymi na bieżąco przez witryny takie jak Google News. Konkretnie chodziło o przekazywanie 11 proc. tych przychodów.

W wyniku toczącego się długo postępowania sąd wydał wyrok niekorzystny dla wydawców. Stwierdził w nim, że Google nie narusza zasad konkurencji na rynku, a interesy wydawców są odpowiednio zabezpieczone, bowiem czerpią oni przychody z reklam na swoich stronach, na które kierowani są czytelnicy chcący przeczytać więcej niż tylko fragment zamieszczonego przez Google tekstu.

Jan Hegemann, prawnik reprezentujący grupę 40 niemieckich wydawców, potwierdził w rozmowie z Reutersem, że pod koniec ubiegłego tygodnia złożył apelację od tego orzeczenia. Zdaniem Hegemanna sąd pierwszej instancji w wadliwy sposób zinterpretował rynkowy układ pomiędzy Google a wydawcami i ci ostatni są narażenia na nieuzasadnione straty.

Na razie nie jest znany termin rozpatrzenia apelacji w sądzie odwoławczym.

Autor:ps

Więcej informacji:Google, Google News, Axel Springer, Burda

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas