Internet2015-04-30
7

NK.pl z 2,8 mln użytkowników i 464 mln odsłon. Przyciąga podobnie jak Fotka, a bardziej niż Wykop i Sympatia

W lutym NK.pl miała 2,79 mln użytkowników, 464,3 mln odsłon, a każdy odwiedzających korzystał z niej średnio przez 6 godzin i 9:59 minuty. Serwis systematycznie traci użytkowników, natomiast ci, którzy zostali, spędzają na nim więcej czasu niż w przypadku innych polskich serwisów społecznościowych.

Po sfinalizowanym w lutym br. przejęciu przez Grupę Onet portal NK.pl w badaniu Megapanel PBI/Gemius po kilku latach przerwy został znów objęty audytem site-centric dającym dostęp do szczegółowych statystyk jego odwiedzalności - nie tylko liczby użytkowników w ciągu miesiąca, lecz także statystyk pokazujących, jak intensywnie odwiedzający korzystają ze strony.

W lutym NK.pl odwiedziło 2,79 mln internautów (realnych użytkowników), co jest kolejnym dużym spadkiem z miesiąca na miesiąc - w styczniu br. serwis miał 3,22 mln użytkowników, a w grudniu ub.r. - 4,67 mln. Z kolei rok wcześniej, w styczniu i lutym ub.r., zanotował odpowiednio 7,16 i 6,58 mln odwiedzjących.

NK.pl stopniowo traci na zasięgu od połowy 2011 roku, kiedy ostatni raz zanotowała ponad 12 mln użytkowników. Wcześniej regularnie osiągała taką odwiedzalność, natomiast pod koniec 2012 roku miała już tylko ok. 8 mln, a pod koniec 2013 roku ok. 7 mln (szczegółowo analizowaliśmy to rok temu).

Przy czym w lutym br. 2,79 mln użytkowników NK.pl wykonało w serwisie 464,3 mln odsłon (w tym 3,6 mln krajowych odsłon mobilnych), co daje średnio 166,4 odsłony na każdego. Użytkownicy spędzili na stronie przeciętnie po 6 godzin oraz 9:59 minuty.

Nie można porównać tych danych ze statystykami zagranicznych serwisów społecznościowych, na czele z Facebookiem i Twitterem, ponieważ nie są one w Megapanelu objęte audytem site-centris, tak jak wszystkie zagraniczne strony i część polskich nienależących do dużych wydawców.

Z polskich serwisów społecznościowych porównywalny profil jak NK.pl ma Fotka.pl (przy czym korzystają z niej głównie młodsi internauci), która też w ostatnich latach zanotowała duże spadki odwiedzalności (opisywaliśmy to pod koniec ub.r.). Fotka w podobnym stopniu co NK.pl angażuje użytkowników: w lutym br. zanotowała 343,7 mln odsłon (na każdego odwiedzającego przypadło średnio aż 600,3), a użytkownik korzystał z niej przeciętnie przez 4 godziny i 47:24 minuty.

Znacznie gorsze statystyki odsłon i średniego czasu korzystania notują Wykop.pl i Sympatia.onet.pl. W lutym br. pierwszy serwis przy 1,82 mln użytkowników (o jedną trzecią mniej niż NK.pl) miał 75,3 mln odsłon oraz godzinę i 6:51 minuty średniego czasu (czyli po ponad sześć razy mniej niż NK.pl), a drugi - przy milionie użytkowników zanotował 255,9 mln odsłon (średnio 254,1 na każdego odwiedzającego, czyli akurat więcej niż NK.pl) oraz dwie godziny i 19:04 średniego czasu korzystania (prawie trzy razy mniej niż NK.pl).

Zobacz tabelę

NK.pl od paru lat udostępnia gry online, a półtora roku temu wprowadziła także filmy w modelu VoD (we współpracy z należącym do Agory Kinoplexem - więcej o tym). Ogłaszając przejęcie portalu w listopadzie ub.r., Grupa Onet zapowiadała, że za jego najatrakcyjniejsze zasoby uznaje gry i aplikacje rozrywkowe i przede wszystkim je zamierza rozwijać.

Jak więc wypadają statystyki portalu w porównaniu z serwisami oferującymi tylko gry online? NK.pl notuje zdecydowanie więcej odsłon i dłuższy średni czas korzystania przez każdego użytkownika. Przykładowo strona Gry.pl w listopadzie ub.r. (potem zrezygnowała z audytu site-centric) zanotowała 2,62 mln użytkowników, 124,1 mln odsłon oraz godzinę i 38:02 minuty średniego czasu.

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas