Superstację po wprowadzeniu nowej ramówki ogląda średnio 3,7 tys. widzów. Kanał zanotował duży spadek oglądalności względem analogicznych okresów - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W poniedziałek, 30 września o godz. 14.00 wystartowała nowa ramówka Superstacji, w ramach której codziennie nadawane są trzy godziny premierowego programu. Zmianie uległa oprawa kanału oraz pojawili się nowi prowadzący. - Będziemy pierwszym polskim telewizyjnym tabloidem - zapowiedział Grzegorz Jankowski, dyrektor programowy Superstacji, który pracował nad nową ramówką od lipca tego roku.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Średnia minutowa widownia Superstacji w okresie od 30 września do 15 października br. (czyli w pierwszych 16 dniach obecności nowej ramówki) wyniosła 3,7 tys. widzów. Przełożyło się to na 0,06 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz po 0,03 proc. w grupach 16-49 i 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.
Przynajmniej przez 1 minutę każdego dnia stację obejrzało średnio 543,1 tys. osób w grupie 4+ (w 16-49 było to 113,1 tys., a w 16-59 - 170,2 tys.).
Spośród poszczególnych dni Superstacja najchętniej oglądana była 6 października br. Kanał w ujeciu całodobowym śledziło wówczas 6,8 tys. osób w 4+ (0,09 proc. udziału).
Względem analogicznego okresu rok wcześniej widownia Superstacji spadła o 4,4 tys. osób, czyli o ponad połowę. Od 30 września do 15 października ub.r. kanał oglądało 8,1 tys. osób, co przełożyło się na 0,13 proc. udziału w 4+ (w 16-49 i 16-59 było to po 0,05 proc).
Spadek oglądalności nastąpił również w porównaniu do okresu poprzedzającego wprowadzenie nowej ramówki (minimalny w 4+, ale znaczny w 16-49 i 16-59). Od 14 do 29 września br. stacja miała 3,8 tys. widzów (odpowiednio 0,06 proc., 0,05 proc. i 0,04 proc. udziału).
- Biorąc pod uwagę powyższe dane, można dojść do wniosku, że ukierunkowanie kanału na tematykę bardziej tabloidową nie wpłynęło w pozytywny sposób na poprawienie wyników oglądalności stacji w ostatnim okresie. Być może związane jest to z tym, że kontent o takim charakterze pojawia się także w ofercie innych, chętniej oglądanych przez widzów kanałów (m.in. Polsat Cafe, TVN Style) - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Kinga Pojęta, video expert z Havas Media Group.
W rankingu najchętniej oglądanych pozycji programowych w okresie od 30 września do 15 października br. pierwsze miejsce zajął „Supernews”, który 4 października śledziło średnio 74,7 tys. osób, co przełożyło się na 0,51 proc. udziału. Drugie miejsce zajęła prognoza pogody (74,4 tys. widzów; 0,52 proc. udziału).
Wśród 30 topowych pozycji najwięcej, czyli 11 miejsc zajęła wspomniana już wyżej prognoza pogody. 9 lokat przypadło audycji „Supernews Interwencje”, a 8 - „Supernews”.
Superstacja z 2,34 mln zł straty i 5,56 mln zł pożyczki
Pod koniec czerwca br. Adam Nowe, członek zarządu Telewizji Polsat został przedstawiony zespołowi Superstacji jako nowy członek zarządu kanału. Tym samym kierownictwo stacji stało się dwuosobowe - prezesem nadal pozostaje Adam Stefanik.
W ostatnim czasie zakończono emisję kilku programów i pożegnano się lub odeszli z firmy tacy dziennikarze jak: Eliza Michalik, Kuba Wątły, Grzegorz Łaguna, Jacek Zimnik, Jacek Żakowski, Beata Tadla czy Marek Czyż.