Reklama2008-07-27
0

Nowa umowa reklamowa Microsoftu z Facebook

Microsoft zawarł nową umowę z serwisem społecznościowym Facebookdotyczącą reklam w wyszukiwarkach.

Umowa ta jest częścią planowanych przez koncern z Redmondwydatków rzędu 2,5 miliarda dolarów rocznie, aby móc lepiejkonkurować z liderem rynku jakim jest Google - informuje serwisBrand Republic.

Nowe porozumienie zostało zawarte w oparciu o obowiązującą od2006 roku umowę pomiędzy obiema stronami, w ramach której Microsoftobecnie sprzedaje i zarządza reklamami typu display na stronachFacebook.

Szczegóły finansowe zawartego teraz porozumienia nie są znane.Podobna umowa między Google i MySpace gwarantuje liderowi na rynkuinternetowych wyszukiwarek około 900 milionów dolarów przez trzylata za umieszczanie reklam w wyszukiwarkach i banerów na stronachnależącego do News Corp. serwisu.

Dla Facebook pakt z Microsftem jest również uzupełnieniemznaczącej luki jaką miał w swojej ofercie. Do tej pory członkowieserwisu chcący skorzystać z wyszukiwarki musieli opuszczać jegostrony. Teraz w Facebook pojawi się nowy pasek wyszukiwania, cojednocześnie zwiększy przeciętny czas spędzany przez użytkownikówna jego stronach.

Przypomnijmy jeszcze, że w październiku ubiegłego roku Microsoftzainwestował 240 milionów dolarów w zamian za 5 procent udziałów wFacebook.

źródło: Brand Republic

Autor:km

Więcej informacji:Facebook, Microsoft

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas