Reklama2013-02-18
4

O 14 proc. droższe reklamy w TVN. 88 tys. zł za spot przy „X Factor”

W marcowym cenniku TVN reklamy są średnio o 14,5 proc. droższe niż przed rokiem. Najwięcej, nawet 88,6 tys. zł, trzeba wydać na spot przy show „X Factor”.

Reklamy przy „X Factor” - emitowanym w niedziele po godz. 20 - kosztują obecnie od 69,7 do 88,6 tys. zł (wszystkie podane w tekście kwoty są cenami netto spotów 30-sekundowych). To sporo więcej niż rok wcześniej, kiedy za reklamę przy programie (pokazywanym w tym samym paśmie) trzeba było zapłacić od 55 do 71,5 tys. zł.

Zdrożały również spoty w niedzielnym prime timie, w którym pokazywany będzie program „Surowi rodzice” (reklamy przy nim kosztują od 57 do 63,5 tys. zł) i serial „Przepis na życie” (z reklamami za 61-73,7 tys. zł). Przed rokiem na spot przy „Surowych rodzicach” trzeba było wydać od 44,7 do 55 tys. zł, a przy emitowanym zaraz potem „Prawie Agaty” - od 45,2 do 50,8 tys. zł.

>>> Pięć nowości wiosną w TVN. Wracają „Top model”, „X Factor” i „Przepis na życie”

W środy wieczorem TVN będzie pokazywał show „Top Model”, przy którym reklamy kosztują od 58,4 do 68,6 tys. zł. To mniej więcej tyle samo co przy puszczanym rok wcześniej w tym paśmie „You Can Dance”, przy którym ceny spotów wynosiły od 47,2 do 68,1 tys. zł.

Za reklamę przy „Na Wspólnej” trzeba zapłacić obecnie 57,9 tys. zł, czyli 1,3 tys. zł więcej niż przed rokiem. Natomiast cena spotu przy serialu „Lekarze” wynosi aż 64,1-68,1 tys. zł. Wiosną ub.r. w tym paśmie (poniedziałek o 21:30) stacja pokazywała program Szymona Majewskiego, przy którym reklamy kosztowały maksymalnie 39,9 tys. zł. Natomiast za spot przy emitowanej po „Lekarzach” „Perfekcyjnej pani domu” trzeba zapłacić od 23,4 do 41,4 tys. zł, czyli więcej niż przed pokazywanymi rok temu o tej porze „Woli i Tysio na pokładzie”, przy których reklamy kosztowały od 27,8 do 35,2 tys. zł.

Reklama przy talk-show Kuby Wojewódzkiego to wydatek od 31,8 do 49,8 tys. zł, czyli sporo więcej niż przed rokiem, kiedy było to od 27,4 do 39,9 tys. zł. Na spot przy czwartkowych „Kuchennych rewolucjach” trzeba obecnie wydać od 57,1 do 74,4 tys. zł, podczas gdy rok temu taka reklama kosztowała od 44,6 do 57,8 tys. zł.

Przy „Faktach” w dzień powszedni cena reklamy wynosi 69,6 tys. zł, przy sobotnim wydaniu - 67,5 tys. zł, a przy niedzielnym - 78 tys. zł. Przed rokiem spoty przy programie kosztowały od 64,8 do 76 tys. zł.

Wśród pakietów gwarantowanej widowni (tzw. GRP) najdroższy jak zwykle jest ten obejmujący mężczyzn w wieku 16-39 lat. Koszt GRP wynosi w nim 10,2 tys. zł, czyli 700 zł więcej niż przed rokiem. GRP w pakiecie do wszystkich w wieku 16-49 lat kosztuje 6,84 tys. zł, czyli tyle samo co rok temu.

TVN zaczął sprzedaż czasu reklamowego na marzec jako drugi z głównych nadawców. Już w zeszłym tygodniu swój cennik na przyszły miesiąc udostępniła TVP (więcej na ten temat).

Autor:tw

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas