Prasa2011-03-07
6

O 9 proc. spadła w grudniu sprzedaż tygodników telewizyjnych

W grudniu ub.r. wszystkie tygodniki z programem – tak jak w poprzednich miesiącach - zanotowały spadki sprzedaży względem 2009 roku. Najwięcej straciło “Imperium TV”. Tendencja spadkowa dotknęła też dwa z trzech dwutygodników telewizyjnych.

Liderem sprzedaży wśród tv guide'ów pozostaje niezmiennie z dużą przewagą “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer). Średnie rozpowszechnianie płatne razem tego tygodnika w grudniu ub.r. wyniosło 1 049 378 egz., czyli o 7,2 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się magazyn “To & Owo” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem na poziomie 463 680 egz. (spadek o 7,8 proc.). Podium zamyka “Kurier TV” (także Bauer) ze średnim rozpowszechnianiem płatne razem wynoszącym 224 672 egz., notując spadek o 10,7 proc.

Najwięcej stracił przedostatni w rankingu tygodnik “Imperium TV” (Bauer), którego wynik sprzedażowy w grudniu ub.r. zmalał względem grudnia 2009 roku o 18,8 proc. do 106 847 egz.

Łącznie średnie rozpowszechnianie płatne razem tygodników telewizyjnych w grudniu 2010 roku było o 9 proc. niższe niż rok wcześniej.

Zobacz tabelę


 
Najpopularniejszym dwutygodnikiem z programem TV w dwunastym miesiącu ub.r. był “Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer), którego średnie rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 432 146 egz., czyli o 18,8 proc. mniej niż w grudniu 2009 roku.

Pozycję wicelidera zajął magazyn “TV 14” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 222 295 egz., notując największy spadek wśród dwutygodników, wynoszący aż 33,9 proc.

Trzeci był magazyn “Ekran TV” (Press-Media), którego średnie rozpowszechnianie płatne razem w grudniu 2010 roku wyniosło 86 589 egz. i było wyższe o 27,7 proc. niż w grudniu 2009 roku. Jednak dane za tamten miesiąc dotyczą jednego wydania (numeru bożonarodzeniowego), które ukazało sie w cyklu dwutygodniowym, wcześniej tytuł był tygodnikiem.

Zobacz tabelę


 
Wpływ na wyniku segmentu tv guide'ów wpływ mógł mieć fakt, że w połowie października 2010 roku na rynku pojawił się “TV2tygodnik” wydany przez Cyfrowy Polsat i przygotowany przez Ringier Axel Springer. Pierwsze numery pisma zostały rozesłane do wszystkich ponad 3 mln abonentów tej platformy. Spółka nie ujawnia, jaka było dokładne rozpowszechnianie numerów, które ukazały się w listopadzie. Kolejne wydania “TV2tygodnika” otrzymują ci abonenci platformy, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie magazynu. Tytuł na razie nie został zgłoszony do ZKDP i nie wiadomo, czy i kiedy to nastąpi.

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas