Telewizja2018-11-06
18

„Fakty” i „Wiadomości” zyskały widzów. „Teleexpress” stracił ponad 200 tys.

Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w październiku br. były „Fakty” TVN, które zanotowały minimalny wzrost widowni. Symboliczny wzrost (36 widzów) odnotowały „Wiadomości”, a najwięcej na głównych antenach stracił „Teleexpress” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

„Fakty” TVN w październiku 2018 roku oglądało średnio 2,91 mln widzów, co zapewniło TVN 21,54 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis zyskał 0,02 proc. widzów, czyli 669 oglądających, ale jego udział zmalał z 21,56 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Warto dodać, że średnia oglądalność „Faktów” w TVN i TVN24 BiS w zeszłym miesiącu wyniosła 3,11 mln widzów, co przełożyło się na 23 proc. udziału. Było to o 1,27 proc. mniej, niż w październiku 2017 roku.

Drugie były „Wiadomości” TVP1. Ich oglądalność na głównej antenie minimalnie wzrosła - o 36 widzów. W październiku 2018 roku wyniosła ona 2,15 mln osób. Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 14,78 proc. (rok wcześniej było to 14,72 proc.).

Średnia widownia „Wiadomości” z uwzględnieniem danych z TVP Info w zeszłym miesiącu wyniosła 2,67 mln osób, po wzroście o 1,05 proc.

Podium uzupełniają „Wydarzenia” Polsatu. Widownia tego dziennika wyniosła 1,99 mln osób, po spadku o 4,96 proc. (104 tys. widzów). Dziennik ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsatu News. Łącznie zatem „Wydarzenia” na dwóch stacjach w październiku br. oglądało 2,17 mln widzów, czyli o 4,46 proc. mniej, niż przed rokiem kiedy dziennik pokazywano na trzech antenach (można było go oglądać również w Polsat News 2).

Oczko niżej znalazł się „Teleexpress” TVP1, którego widownia na głównej antenie zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu - o 12,10 proc. (241 tys. osób) do 1,75 mln oglądających. Udział „Teleexpressu” w rynku zmalał z 21,04 proc. do 19,07 proc.

Łączna widownia tego dziennika z uwzględnieniem danych TVP Info wyniosła 2,21 mln widzów, będąc o 12,47 proc. niższą niż rok temu.

Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 zmalał o 5,75 proc. do 1,08 mln widzów (z uwzględnieniem TVP Info widownia wyniosła 1,45 mln osób, po spadku wynoszącym 6,16 proc.).

Analizując trendy widowni wszystkich pięciu dzienników emitowanych równolegle na wszystkich antenach to również „Fakty” i „Wiadomości” zanotowały minimalne wzrosty, a na największym minusie też był „Teleexpress”.

W rankingach ze zsumowaną widownią z głównych i newsowych anten największe audytorium w październiku br. gromadziły „Fakty”, a następnie uplasowały się: „Wiadomości”, „Teleexpress”, „Wydarzenia” i „Panorama”.

- Już od dawna zauważamy problemy z wiarygodnością badań Nielsena, według nas wyniki Telewizji Polskiej są zaniżone. Zwłaszcza widoczne jest to w przypadku programów informacyjnych. Ale nawet z tych niekorzystnych dla nas danych wynika, że nasze serwisy mają duże grono wiernych widzów, i dla wielu Polaków są podstawowym źródłem informacji - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl. Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. - Dane z Modelu Oglądalności Rzeczywistej wskazują, że „Wiadomości” TVP są najchętniej oglądanym programem informacyjnym w Polsce. Silna pozycje rynkową ma także „Teleexpress” i „Panorama”. Widownia jest na wysokim i stabilnym poziomie. Ale cały czas staramy się uatrakcyjniać nasze programy informacyjne żeby pozyskiwać nowych widzów. Stąd m.in. inwestycje w nowe studia: TVP Info oraz „Wiadomości” - dodaje.

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w październiku 2018 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zwiększyła się o 11,70 proc. do 1,07 mln oglądających.

Drugie miejsce zajęły tutaj „Wydarzenia”, które w samym Polsacie śledziło 820 tys. osób (do góry o 3,01 proc.). Podium uzupełniają „Wiadomości” (513 tys. widzów; do góry o 12,35 proc. - największy wzrost w zestawieniu).

Największy spadek również i w tym ujęciu zanotował „Teleexpress” - było to 21,88 proc. do 349 tys. oglądających.

Porównując ze sobą wyniki serwisów ze wszystkich anten to również zyskały widzów: „Fakty” (12,71 proc.), „Wydarzenia” (4,17 proc.) i „Wiadomości” (10,91 proc.), a straciły: „Teleexpress” (21,61 proc.) i „Panorama” (14,15 proc.).

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(18)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas