Telewizja2021-04-02
8

4,75 mln widzów eliminacyjnych meczów Polaków do MŚ 2022 w TVP1 i TVP Sport

Pierwsze trzy eliminacyjne mecze reprezentacji Polski do MŚ 2022 oglądało średnio 4,75 mln widzów w TVP1 i TVP Sport - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średnia widownia transmisji meczów w Jedynce wyniosła 3,55 mln osób. Przełożyło się to na 24,46 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 24,58 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 24,52 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na antenie TVP Sport pojedynki oglądało 1,20 mln osób, co dało tej stacji odpowiednio 8,30 proc., 10 proc. i 9,42 proc. udziału.

Łącznie na obu antenach mecze oglądało 4,75 mln osób, co dało 32,76 proc., 34,58 proc. i 33,94 proc. udziału.

W Jedynce największą popularnością cieszył się mecz z 28 marca, w którym nasza drużyna zmierzyła się z Andorą. Wygrane przez Polskę spotkanie (wynikiem 3 do 0) w TVP1 oglądało średnio 3,73 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 25,06 proc.

Drugi był rozegrany 25 mecz z Węgrami (remis 3 do 3), który w Jedynce zgromadził 3,49 mln widzów. Z kolei najsłabiej w stacji wypadł przegrany pojedynek z Anglią (1 do 2) z 31 marca (3,42 mln widzów; 24,04 proc. udziału).

TVP1 w czasie pokazywania meczów była niekwestionowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął TVN, którego udział wyniósł 7,09 proc. Dalej wśród kanałów tzw. „wielkiej czwórki” uplasowały się: Polsat (7,01 proc.) oraz TVP2 (6,77 proc.).

Również wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 Jedynka była niekwestionowanym liderem.

Reprezentacja Polski po trzech pierwszych eliminacyjnych meczach zajmuje czwarte miejsce w swojej grupie. Kolejne pojedynki będą rozgrywane we wrześniu 2021 roku.

Autor:MK

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas