Telewizja2018-12-03
19

1,3 mln widzów „Korony królów”. Telenowela straciła 750 tys. oglądających

Andrzej Hausner w roli Kazimierza Wielkiego; fot. Marcin MakowskiAndrzej Hausner w roli Kazimierza Wielkiego; fot. Marcin Makowski

Drugi sezon serialu „Korona królów” ogląda średnio 1,30 mln widzów, o 750 tys. osób mniej niż cały pierwszy sezon. Piątkowe kulisy produkcji „Korona królów - taka historia…” śledzi 1,06 mln osób - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Średnia widownia pierwszych pięćdziesięciu odcinków drugiej edycji telenoweli, wyemitowanych w okresie od 3 września do 29 listopada 2018 roku wyniosła 1,30 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 10,98 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 4,71 proc. w grupie komercyjnej 16-49, 6,06 proc. w grupie 16-59 i 15,80 proc. w grupie 50+ - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia. Produkcja emitowana jest od poniedziałku do czwartku o godz. 18.30.

Przynajmniej przez 1 minutę każdy z poszczególnych odcinków obejrzało średnio 1,92 mln osób w grupie 4+ (w 16-49 było to 331 tys., w 16-59 - 622 tys., a w 16-59 - 1,56 mln).

Najwięcej widzów przyciągnął odcinek produkcji pokazany 22 listopada. Śledziło go średnio 1,75 mln osób.

Spadek widowni o 750 tys. osób

Premierowy sezon historycznej telenoweli telewizyjna Jedynka emitowała od 1 stycznia do 23 maja 2018 roku. W tym okresie stacja pokazała 84 odcinki, które oglądało średnio 2,05 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 16,29 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,69 proc. w grupie komercyjnej 16-49, 10,74 proc. w grupie 16-59 i aż 21,74 proc. w grupie 50+.

Oznacza to, że nowe odcinki straciły 750 tys. oglądających. Wyraźnie spadły również rynkowe udziały produkcji we wszystkich analizowanych grupach wiekowych.

1,06 mln widzów„Korona królów - taka historia…”

Od 7 września br. w piątki o godz. 18.30 stacja pokazuje trwający około 25 minut cykl „Korona królów - taka historia…”, w którym prezentowane są materiały zza kulis produkcji. Mają one rolę misyjną - głównym celem tej audycji jest edukacja społeczeństwa w zakresie historii naszego kraju.

Pierwsze jedenaście odcinków tego cyklu obejrzało średnio 1,06 mln osób, co dało TVP1 9,37 proc. udziału w 4+, 4,03 proc. w 16-49, 5,01 proc. w 16-49  i 13,42 proc. w 16-59.

„Korona królów” opowiada o kulisach władzy Kazimierza Wielkiego, króla Polski w latach 1333-1370, ostatniego władcy z dynastii Piastów. W tej roli w pierwszej serii wcielał się Mateusz Król, którego w drugim sezonie zastąpił Andrzej Hausner. Zastosowany zabieg z podmianą aktora wynika z faktu przeskoku czasowego pomiędzy sezonami o kilka lat. W postać Adelajdy Heskiej - drugiej żony Kazimierza Wielkiego wciela się z kolei Aleksandra Przesław.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:Korona królów, TVP1

KOMENTARZE(19)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas