Telewizja2018-09-14
23

Drugi sezon „Leśniczówki” ogląda 1,13 mln widzów

Pierwsze cztery odcinki drugiego sezonu „Leśniczówki” oglądało średnio 1,13 mln osób. W porównaniu do całego pierwszego sezonu produkcja zanotowała wzrost widowni oraz spadek rynkowych udziałów - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Średnia widownia pierwszych czterech odcinków drugiej edycji telenoweli, wyemitowanych w okresie od 3 do 10 września 2018 roku wyniosła 1,13 mln osób.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 7,73 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 4,30 proc. w grupie komercyjnej 16-49, 5,65 proc. w grupie 16-59 i 10,46 proc. w grupie 50+ - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia.

Przynajmniej przez 1 minutę każdy z poszczególnych odcinków obejrzało średnio 1,91 mln osób w grupie 4+ (w 16-49 było to 467 tys., w 16-59 - 851 tys., a w 16-59 - 1,40 mln).

Najwięcej widzów przyciągnął odcinek produkcji pokazany 4 września. Śledziło go średnio 1,17 mln osób.

Produkcja aktualnie emitowana jest od poniedziałku do środy o godz. 20.30.

Wzrost widowni przy automatycznym spadku udziałów

Średnia oglądalność 28 premierowych odcinków pierwszej edycji telenoweli (wyemitowanych w okresie od 2 marca do 1 czerwca br. w innym czasie antenowym - w piątki o godz. 18.00 i 18.25) wyniosła 1,04 mln widzów, co przełożyło się na 10,49 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 5,66 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 7,33 proc. w grupie 16-59.

Oznacza to, że nowe odcinki zyskały 90 tys. oglądających. Z drugiej strony wyraźnie spadły rynkowe udziały produkcji we wszystkich analizowanych grupach wiekowych. Taka sytuacja wynika z tego, że serial jest emitowany teraz w zupełnie innym paśmie (od poniedziałku do środy w prime-time więcej widzów ogląda telewizję niż w piątkowym access prime-time).

Telenowela „Leśniczówka” to projekt, który TVP wybrała w ramach pierwszej odsłony programu Nabór, Ocena, Selekcja (NOS). Fabuła produkcji skupia się na bohaterach, granych przez Marka Bukowskiego i Jolantę Fraszyńską, którzy przeprowadzają się z miasta do leśniczówki pod lasem.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:TVP1, jesienna ramówka, Leśniczówka

KOMENTARZE(23)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas