Telewizja2018-04-05
80

Spada oglądalność „Leśniczówki”. Telenowela w pierwszym tygodniu miała 2 mln widzów, a w piątym - 810 tys.

Nowa telenowela „Leśniczówka” gromadzi średnio 1,46 mln widzów. W pierwszym tygodniu emisji produkcja gromadziła 1,99 mln oglądających, a w piątym było to już tylko 807 tys. osób.

„Leśniczówka” nadawana jest w TVP1 w piątki o godz. 18.00 i 18.25, począwszy od 2 marca br. Średnia oglądalność jedenastu odcinków nowej telenoweli wyniosła 1,46 mln widzów, co przełożyło się na 12,03 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 6,80 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 8,60 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

Przynajmniej przez 1 minutę każdy z poszczególnych odcinków oglądało średnio 2,15 mln widzów w 4+.

Do tej pory największą popularnością cieszył się pierwszy odcinek produkcji. Przyciągnął on uwagę 2,07 mln osób.

Oglądalność produkcji spada z tygodnia na tydzień - pierwsze dwa odcinki śledziło 1,99 mln osób, kolejne dwa - 1,73 mln, a następne - 1,39 mln.

Wzrost nastąpił wyjątkowo w czwartym tygodniu emisji, w którym telenowelę śledziło 1,71 mln widzów. Wówczas tuż przed „Leśniczówką” Jedynka transmitowała wygrane przez Kamila Stocha zawody PŚ w lotach narciarskich, które oglądało kilka mln widzów (z informacji nadawcy wynika, że rynkowy udział TVP1 w 4+ podczas tej relacji wyniósł 33,6 proc.). Tego samego dnia stacja pokazywała również mecz Polska Nigeria oglądany przez 5,16 mln widzów (34,25 proc. udziału). Obie transmisje sportowe miały wpływ na wzrost oglądalności emitowanych wokół nich audycji - średni dobowy udział stacji wyniósł 18,3 proc.

Z kolei w piątym tygodniu nadawania „Leśniczówkę” śledziło już tylko 807 tys. osób. Tego dnia stacja pokazała dodatkowy odcinek telenoweli o 17.25, którego widownia nie odbiegała stanowczo od pozostałych dwóch odcinków.

Jak już informowaliśmy, TVP1 w czasie emisji pierwszych sześciu odcinków nowego projektu zajmowała pierwsze miejsce w całym rynku telewizyjnym. Druga lokata należała wtedy do Polsatu, nadającego „Pierwszą miłość”, co dało mu 12,82 proc. udziału. Trzecie miejsce zajmował TVN (gł. „Szpital”; 10,40 proc.), a czwarte - TVP2 (gł. „Panorama”, „Pogoda” i „Sport telegram”; 7,38 proc.). Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka zajmowała wówczas miejsce trzecie za Polsatem i TVN.

Telenowela „Leśniczówka” to projekt, który TVP wybrała w ramach pierwszej odsłony programu Nabór, Ocena, Selekcja (NOS). Fabuła produkcji skupia się na bohaterach, granych przez Marka Bukowskiego i Jolantę Fraszyńską, którzy przeprowadzają się z miasta do leśniczówki pod lasem. W serialu gra również Krzysztof Globisz, który wciela się w postać po wypadku, a w powrocie do zdrowia pomaga mężczyźnie bohaterka grana przez Annę Seniuk.

W telenoweli wystąpią też m.in.: Marian Dziędziel, Beata Schimscheiner, Julia Kostow, Agata Turkot, Iwona Cichosz, Michał Czernecki, Przemysław Bluszcz, Henryk Talar, Weronika Książkiewicz, Przemysław Stippa, Arkadiusz Janiczek, Krystyna Tkacz, Michał Lesień, Zbigniew Lesień, Sebstian Jasnoch, Dawid Ściupidro, Arkadiusz Nader, Grzegorz Pawlak i Natasza Leśniak. Reżyserem „Leśniczówki” jest Maciej Żak, reżyser i scenarzysta wielu filmów, który w latach 2011-2012 realizował dla TVP telenowelę „Rezydencja” (powstało 58 odcinków).

Produkcja w swoim paśmie zastąpiła m.in. piątkowe emisje „Klanu” (serial ten obecnie pokazywany jest od poniedziałku do czwartku).

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.

 

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:TVP1, wiosenna ramówka, Leśniczówka

KOMENTARZE(80)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas