20. sezon „Ojca Mateusza” ogląda średnio 2,78 mln osób. W porównaniu do emitowanej rok temu 18. serii, widownia produkcji spadła o 200 tys. oglądających. Serial nadal daje TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego w 4+, ale w 16-49 stacja jest trzecia.
Premierowe odcinki 20. serii „Ojca Mateusza” emitowane są w TVP1 w czwartki o godz. 20.35, począwszy od 6 września br. Trzy pierwsze oglądało średnio 2,78 mln widzów. Przełożyło się to na 18,84 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 12,30 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 14,42 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/ogladalnosc-lesniczowka-tvp1-2-sezon-sledzi-1-13-mln-widzow ##
Największą popularnością jak na razie cieszył się trzeci odcinek serialu. Zgromadził on przed telewizorami 2,90 mln oglądających.
Względem analogicznego okresu ubiegłego roku, widownia „Ojca Mateusza” spadła o 200 tys. osób. Wówczas trzy pierwsze odcinki osiemnastej edycji produkcji średnio przyciągały przed ekrany 2,98 mln osób, co przełożyło się na 20,16 proc. udziału w 4+.
##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/magazyn-sledczy-anity-gargas-hitem-tvp1-w-nowym-pasmie ##
TVP1 w czasie emisji „Ojca Mateusza” nadal jest zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego w grupie 4+. Drugie miejsce zajmuje TVN, nadający wówczas serial „Na Wspólnej” oraz teleturniej „Milionerzy”, co przekłada się na 12,91 proc. udziału. Dalej plasują się: Polsat („Nasz nowy dom” i „Przyjaciółki”; 12,29 proc.) oraz zamykająca tzw. „wielką czwórkę” TVP2 („Bake Off Junior”; 4,16 proc.).
Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka jest dopiero trzecia, przegrywając Polsatem i TVN.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.