Telewizja 2022-08-02
19

TVP1 liderem w lipcu, ale jej udział stopniał mocno. TVN na czele w 16-49

Jacek Kurski, fot. akpa Jacek Kurski, fot. akpa

Pozycję lidera oglądalności rynku telewizyjnego w lipcu 2022 roku wśród wszystkich widzów zajęła TVP1. W grupach 16-49 i 16-59 na czele znalazł się TVN, który wyprzedził Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lipcu 2022 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem lipca 2021 roku zmniejszył się o 20,20 proc. i wyniósł 7,86 proc. - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Media Context, opartej na danych Nielsen Audience Measurement. Tak duży spadek oglądalności stacji wynika z tego, że Jedynka w lipcu ub.r. obszernie relacjonowała Euro 2020 (wiele meczów gromadziło po kilka mln widzów).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 13,15 proc. do 6,67 proc.

Podium uzupełnia TVP2. Udział stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 6,61 proc. (w dół o 3,08 proc. - stacja w lipcu ub.r. również transmitowała mecze Euro 2020, ale w mniejszym zakresie niż TVP1). Z kolei czwarty TVN miał 6,15 proc. udziału (- 4,65 proc.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 30,80 proc. w lipcu 2021 roku do 27,29 proc. w lipcu 2022 roku - jednego z najniższych poziomów w historii.

Czytaj także: Siedem gwiazd, które zniknęły z TVP za czasów Jacka Kurskiego

TVP Info z największym wzrostem w top 10

Piąty był kanał TVN24, którego udział wzrósł o 3,90 proc. do 5,59 proc. Oczko niżej znalazło się TVP Info (4,77 proc. udziału; + 18,07 proc. - największy wzrost w top 10).

Wśród czołowych stacji informacyjnych z 11. na 10. miejsce awansował Polsat News (1,91 proc.; w dół o 4,02 proc.).

TVN wyprzedził Polsat w 16-49

Udział będącego nowym liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 8,48 proc., po wzroście o 4,18 proc. Stacja na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

- Konsekwentnie - w ramach całego naszego portfolio kanałów - staramy się tworzyć i dostarczać jak najlepszy i dostosowany do naszej widowni kontent. Naszą pracę widzowie weryfikują codziennie, tym bardziej cieszymy się ze świetnych wyników oglądalności za lipiec, bo świadczą o tym, że nasze propozycje wygrywały często z piękną pogodą za oknem. W okresie letnim najlepiej sprawdzają się formaty znane naszej widowni od lat - „Fakty”, które są dla Polaków serwisem informacyjnym pierwszego wyboru, „Milionerzy”, oferujący jakościową rozrywkę oraz „Uwaga!”, która odsłania szczegóły ważnych społecznie spraw, a niekiedy również kulisy sławy osób znanych i lubianych - komentuje Bogdan Czaja, group vice president programming & operations w TVN Warner Bros. Discovery.

Na drugą lokatę spadł Polsat. Jego wynik w lipcu br. zmniejszył się o 16,38 proc. do 6,79 proc.

Podium uzupełnia TVP2 (+ 2,88 proc. do 5 proc.), która wyprzedziła TVP1 (- 34,78 proc. do 4,37 proc.). Tuż za „wielką czwórką” uplasował się kanał TVN7 (- 7,67 proc. do 3,85 proc.).

Również wśród widzów w grupie 16-59 w zeszłym miesiącu nowym liderem został TVN (+ 2,74 proc. do 7,50 proc.), który wyprzedził Polsat (- 17,33 proc. do 7,01 proc.).

Autor: Michał Kurdupski

Więcej informacji: podsumowanie miesiąca

KOMENTARZE (19) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas