Telewizja2018-03-13
23

Polsat i TVN liderami, udany tydzień TV4. „M jak miłość" hitem, wysoko „Taniec z gwiazdami”

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził serial „M jak miłość”. Na podium uplasowały się transmisja PŚ w skokach w Oslo oraz „Na dobre i na złe”. Wśród stacji w 4+ liderem był Polsat, a w 16-49 - TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 5 do 11 marca 2018 roku, najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego wtorkowy odcinek oglądało 6,08 mln widzów, co przełożyło się na 37,45 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazła się transmisja z sobotniego drużynowego konkursu Pucharu Świata w skokach narciarskich w Oslo. Zawody te śledziło średnio 4,76 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 36,30 proc. udziału.

Podium uzupełnia medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 7 marca miał 4,21 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 25,76 proc.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 3 marca na antenie tej stacji obejrzało 3,35 mln widzów (22,87 proc. udziału). Była to siódma topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 3,27 mln widzów (emisja 10 marca; 8. pozycja). 2,97 mln oglądających miał pokazany tego samego dnia „Teleexpress” TVP1 (11. pozycja).

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się drugi odcinek nowej edycji „Tańca z gwiazdami” (3,05 mln widzów; emisja 9 marca w Polsacie; 10. pozycja w zestawieniu).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 2,01 mln osób, co dało Dwójce 32,62 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do kulisów tego serialu (1,56 mln widzów; 26,14 proc. udziału), a podium uzupełnia PŚ w skokach w Oslo (1,52 mln widzów; 31,64 proc. udziału).

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,21 pkt. proc. do 10,90 proc.

Drugą lokatę zajęła TVP1, której udział w analizowanym okresie wyniósł 10,25 proc., po wzroście o 0,19 pkt. proc.

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 9,77 proc., po stracie względem poprzedniego o 0,28 pkt. proc.

Czwartą lokatę zajęła TVP2 (stacja ta zanotowała spadek wynoszący 0,06 pkt. proc. do 8,55 proc. udziału).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 39,83 proc. do 39,47 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia TV4, który awansował z miejsca szóstego. Średni udział tej stacji wyniósł 4,49 proc. (do góry o 0,81 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,64 pkt. proc. do 12,94 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 12,31 proc. (do góry o 0,26 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (+ 0,03 pkt. proc. do 7,23 proc.) i Jedynka (+ 0,39 pkt. proc. do 6,74 proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (w dół o 0,02 pkt. proc. do 11,88 proc.), który wyprzedził TVN (- 0,50 pkt. proc. do 11,44 proc.)

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(23)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas