Telewizja2019-05-06
25

Polsat liderem w kwietniu, TVP2 wyprzedziła TVP1 i TVN. „M jak miłość” hitem

„M jak miłość”; fot. MTL Maxfilm„M jak miłość”; fot. MTL Maxfilm

Liderem oglądalności w kwietniu br. w 4+ był Polsat, a w grupie 16-49 na pierwsze miejsce awansował Polsat (który wyprzedził TVN). Ratingowymi hitami miesiąca okazały się seriale „M jak miłość” i „Na dobre i na złe” oraz dziennik „Fakty” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w kwietniu 2019 roku zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem kwietnia 2018 roku zwiększył się o 2,48 proc. i wyniósł 10,73 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugą lokatę awansowała TVP2, której udział w analizowanym okresie zwiększył się o 3,84 proc. do 8,66 proc. W kwietniu ub.r. stacja ta była czwarta.

Tracą TVN i TVP1

Podium uzupełnia TVN, który rok temu był drugi. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,60 proc., po spadku względem kwietnia ub.r. o 8,61 proc.

Z trzeciej na czwartą lokatę spadła z kolei TVP1 (stacja ta miała 8,42 proc. udziału; w dół o 4,21 proc.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 37,01 proc. w kwietniu 2018 roku do 36,41 proc. w kwietniu 2019 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24, który awansował z szóstej lokaty. Jego udział wyniósł 4,64 proc., po wzroście o 12,90 proc. - największym w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,95 proc.; spadek o 14,87 proc. - największy w czołowej dziesiątce zestawienia), TV Puls (3,80 proc.; + 1,60 proc.), TVP Info (3,44 proc.; bez zmian), TVN7 (3,25 proc.; + 3,17 proc.) i TTV (2,21 proc.; - 1,34 proc.).

Grupa komercyjna należy do Polsatu

Udział będącego nowym liderem Polsatu (po awansie z drugiej lokaty) wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 11,60 proc., po jednak spadku o 0,34 proc.

Na drugą pozycję spadł TVN. Jego wynik w kwietniu br. zmniejszył się o 8,70 proc. do 11,23 proc.

Podium uzupełnia Dwójka (+ 6,84 proc. do 7,34 proc.), a czwarta była Jedynka (- 0,56 proc. do 5,35 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (do góry o 3,48 proc. do 11,60 proc.).

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził serial „M jak miłość” z 1 kwietnia. Miał on średnio 5,29 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 33,91 proc.

Drugi był medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 3 kwietnia miał 3,63 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 24,10 proc.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 23 kwietnia na antenie tej stacji obejrzało 3,37 mln widzów (25,31 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wydarzenia” Polsatu, które zgromadziły 2,45 mln widzów (emisja 14 kwietnia; 14. pozycja). Do zestawienia top 20 na 15 pozycji uplasowały się jeszcze „Wiadomości” Jedynki z 2,40 mln oglądających (wydanie również z 14 kwietnia) oraz „Teleexpress” Jedynki z 2,27 mln oglądających (24 kwietnia; 17 lokata).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo po 7 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP2 i TVP1. Cztery lokaty należało do programów Polsatu, a dwie - do TVN.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie miesiąca

KOMENTARZE(25)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas