Telewizja2018-03-06
31

TVP1 wyprzedziła TVN, udany tydzień TV Puls. Srebro Lewandowskiego wyżej od zwycięstwa Stocha

Marcin Lewandowski; fot. Paweł SkrabaMarcin Lewandowski; fot. Paweł Skraba

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził serial „M jak miłość”. Na podium uplasowały się transmisje z HMŚ w Birmingham oraz PŚ w skokach w Lahti. Wśród stacji liderem był Polsat, a TVP1 wyprzedziła TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 26 lutego do 4 marca 2018 roku, najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego poniedziałkowy odcinek oglądało 6,27 mln widzów, co przełożyło się na 38,63 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim i trzecim miejscu znalazły się dwie niedzielne transmisje sportowe telewizyjnej Jedynki, które miały miejsce w zeszłą niedzielę. 4,92 mln widzów śledziło konkurs Pucharu Świata w skokach narciarskich w Lahti, którego zwycięzcą został Kamil Stoch. Zawody te miały 36,25 proc. udziału.

Jeszcze lepsze wyniki zanotowała pokazana tuż po skokach 4-minutowa transmisja z Halowych Mistrzostw Świata w Lekkoatletyce Birmingham 2018, którą zobaczyło 5,40 mln widzów (37,93 proc. udziału). TVP1 relacjonowała wówczas finałowy bieg Marcina Lewandowskiego na 1500 m, który wywalczył srebrny medal.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym był „Teleexpress” TVP1, który 3 marca (pokazanego w przerwie drużynowego konkursu skoków) na antenie tej stacji obejrzało 4,46 mln widzów (33,80 proc. udziału). Była to czwarta topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze „Fakty” TVN zgromadziły 3,38 mln widzów (emisja 26 lutego; 11. pozycja). 2,83 mln oglądających miały pokazane w niedzielę konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 (16. pozycja).

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się pierwszy odcinek nowej edycji „Tańca z gwiazdami” (3,13 mln widzów; emisja 2 marca w Polsacie; 13. pozycja w zestawieniu).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 2,07 mln osób, co dało Dwójce 33,06 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do HMŚ w Birmingham (1,80 mln widzów; 33,49 proc. udziału), a podium uzupełnia PŚ w skokach w Lahti (1,51 mln widzów; 29,93 proc. udziału).

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,56 pkt. proc. do 11,11 proc.

Z trzeciej na drugą lokatę awansowała TVP1, której udział w analizowanym okresie wyniósł 10,06 proc., po wzroście o 0,91 pkt. proc.

Podium uzupełnia TVN, który spadł z pozycji wicelidera. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 10,05 proc., po stracie względem poprzedniego o 0,39 pkt. proc.

Czwartą lokatę zajęła TVP2 (stacja ta zanotowała spadek wynoszący 0,14 pkt. proc. do 8,61 proc. udziału).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 38,89 proc. do 39,83 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia TV Puls, który awansował z miejsca siódmego. Średni udział tej stacji wyniósł 3,72 proc. (do góry o 0,18 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,43 pkt. proc. do 13,58 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 12,05 proc. (do góry o 0,02 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (+ 0,08 pkt. proc. do 7,20 proc.) i Jedynka (+ 0,04 pkt. proc. do 6,35 proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był TVN (w dół o 0,40 pkt. proc. do 11,94 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(31)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas