Telewizja2018-06-04
13

Polsat i TVN liderami w maju. Seriale TVP2 i Polsat SuperHit Festiwal 2018 hitami

M jak miłość; fot. MTL MAXFILMM jak miłość; fot. MTL MAXFILM

Liderem oglądalności rynku telewizyjnego w maju br. był Polsat. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się seriale TVP2: „M jak miłość” i „Na dobre i na złe” oraz kabarety w ramach Polsat SuperHit Festiwal 2018 - raport Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w maju 2018 roku zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem maja 2017 roku zmniejszył się o 9,19 proc. (najbardziej w pierwszej dziesiątce zestawienia) i wyniósł 10,38 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 6,88 proc. do 9,20 proc.

Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,30 proc., po spadku o 8,19 proc.

Z kolei średni udział czwartej Dwójki wyniósł 8,27 proc., po wzroście o 7,12 proc.

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 38,07 proc. w maju 2017 roku do 36,15 proc. w maju 2018 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TV4, który awansował z szóstej lokaty. Jego udział wyniósł 4,80 proc., po wzroście o 10,34 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN24 (4,55 proc.; spadek o 2,36 proc.), TVP Info (3,64 proc.; + 7,69 proc.), TV Puls (3,52 proc.; + 15,79 proc.), TVN7 (3,16 proc.; - 8,14 proc.) i TTV (2,31 proc.; + 41,72 proc. - największy wzrost w top 10).

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 11,92 proc., po spadku o 8,45 proc.

Drugą lokatę zajął Polsat. Jego wynik w maju br. zmniejszył się o 11,33 proc. do 11,51 proc.

Dalej uplasowały się TVP2 (6,89 proc udziału; do góry o 8,33 proc.) i TVP1 (5,50 proc.; - 2,14 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 11,57 proc. do 11,23 proc.).

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 15 maja oglądało 5,46 mln widzów, co przełożyło się na 37,21 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów.

Drugi był medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 23 maja miał 3,82 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 26,86 proc.

Podium uzupełniają kabarety transmitowane w ramach Polsat SuperHit Festiwal 2018. Ponad 3 i pół godzinną relację z 27 maja br. śledziło średnio 3,32 mln widzów, co przełożyło się na 27,12 proc. udziału.

Siódmy był finałowy mecz Ligi Mistrzów, w którym Real Madryt zmierzył się z Liverpoolem FC. Sportowa impreza na żywo w TVP1 26 maja br. miała 3,03 mln oglądających (23,91 proc. udziału). W Canal+ spotkanie śledziło dodatkowo 328 tys. osób.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 16 maja na antenie tej stacji obejrzało 2,84 mln widzów (23,32 proc. udziału). Była to dziewiąta topowa pozycja programowa w rankingu. Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 2,42 mln widzów (emisja 13 maja; 17. pozycja).

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się finałowy odcinek ósmej edycji „Tańca z gwiazdami” (2,55 mln widzów; emisja 11 maja w Polsacie; 14. pozycja w zestawieniu).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo osiem miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP2. Sześć lokat należało do programów TVP1, cztery - do Polsatu, a dwie - do TVN.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie miesiąca

KOMENTARZE(13)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas