Telewizja2017-02-06
18

TVP1 i TVN liderami oglądalności w prime-time

Na pozycji lidera oglądalności rynku telewizyjnego w prime-time w ub.r. utrzymała się TVP1, która zmniejszyła przewagę nad TVN. Wśród widzów w grupie komercyjnej nowym liderem został już jednak TVN, który wyprzedził Polsat - raport Wirtualnemedia.pl.

W okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2016 roku pozycję lidera rynku telewizyjnego wśród wszystkich widzów oglądających telewizję w prime-time (czyli od godz. 19.00 do 23.00) utrzymała TVP1. Średni dobowy udział tego kanału wyniósł 12,71 proc. W porównaniu do 2015 roku zmniejszył się on najbardziej spośród wszystkich anten z tzw. „wielkiej czwórki” - o 8,89 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.

Wiceliderem był TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 12,45 proc. (przed rokiem było to 12,63 proc.).

Podium uzupełnia Polsat, który przed rokiem był czwarty. Jego średni dobowy wynik jednak zmniejszył się o 0,08 proc. do 12,01 proc.

Natomiast z pierwszej na czwartą lokatę spadła TVP2, której udział wyniósł 11,37 proc., po spadku o 7,11 proc.

Łączny udział czterech głównych stacji w ub.r. wyniósł 48,54 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 50,84 proc. Dla porównania dobowy sumaryczny udział tzw. „wielkiej czwórki” wyniósł w zeszłym roku 41,24 proc. (po spadku z 43,25 proc.). Oznacza to, że w paśmie wieczornym główne kanały mają silniejszą pozycję w rynku, niż w ujęciu całodobowym. Jednak w obu ujęciach skumulowany udział tych stacji topnieje.

W grupie komercyjnej 16-49 nowym liderem został TVN, który wyprzedził Polsat. Średni udział tej stacji zwiększył się o 4,34 proc. (najbardziej w zestawieniu) do 14,67 proc. Z kolei wynik Polsatu jednak wzrósł o 1,56 proc. do 14,35 proc.

Trzecia była tutaj Dwójka (spadek o 9,11 proc. do 9,58 proc. udziału), a czwarta - Jedynka (w dół o 12,64 proc. do 9,12 proc.).

Wśród widzów w grupie komercyjnej i mieszkających w dużych miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców swoją i tak już silną pozycję umocnił TVN (do góry o 7,67 proc. do 17,96 proc.). Wzrósł również wynik kanału wśród widzów w grupie komercyjnej z dużych miast cechujących się wysokimi dochodami w swoich gospodarstwach domowych, które przekraczają 4,5 tys. zł netto (+ 0,41 proc. do 17,22 proc.).

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/krotszy-czas-ogladania-telewizji-w-2016-roku-polsat-wyprzedzil-tvp1-raport ##

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:prime-time, telewizja w Polsce

KOMENTARZE(18)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas