Telewizja2018-02-13
26

„M jak miłość” wygrało z konkursem skoków z ZIO. „Wydarzenia” wyżej od „Wiadomości”

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził serial „M jak miłość”. Na podium uplasowały się: transmisja olimpijskiego konkursu skoków narciarskich w Pjongczangu i „Na dobre i na złe”. Wśród stacji liderem była TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 5 do 11 lutego 2018 roku, najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego wtorkowy odcinek oglądało 6,34 mln widzów, co przełożyło się na 39,29 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazła się transmisja z pierwszego olimpijskiego konkursu skoków narciarskich w Pjongczangu, który miał miejsce w sobotnie popołudnie polskiego czasu. Trwające niemal trzy godziny zawody śledziło średnio 6,33 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 50,46 proc. udziału (8,16 mln w szczytowym momencie przypadającym na skok Stefana Huli). Wydarzenie to relacjonował również Eurosport 1 - na antenie tej stacji konkurs śledziło średnio 1 mln widzów.

Podium uzupełnia medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 7 lutego miał 4,12 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 26,12 proc. Oczko niżej znalazły się pokazane dzień wcześniej kulisy tego serialu (3,76 mln widzów; 23,16 proc. udziału).

Piąty był codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia”. Produkcję tę w poniedziałek śledziło 3,69 mln widzów (22,42 proc. udziału).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym był „Teleexpress” TVP1, który 10 lutego (pokazanego po konkursie skoków) na antenie tej stacji obejrzało 3,39 mln widzów (25,95 proc. udziału). Była to ósma topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze „Fakty” TVN zgromadziły 3,37 mln widzów (emisja 5 lutego; 10. pozycja). 2,91 mln oglądających miały pokazane w niedzielę „Wydarzenia” Polsatu (14. pozycja), które wygrały z „Wiadomościami” TVP1 (2,81 mln widzów; emisja tego samego dnia; 15. pozycja).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 2,16 mln osób, co dało Dwójce 34,46 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do relacji z konkursu pierwszego olimpijskiego konkursu skoków narciarskich (2,06 mln widzów; 45,11 proc. udziału), a podium uzupełniają kulisy „M jak miłość” (1,44 mln widzów; 24,39 proc. udziału).

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,38 pkt. proc. do 11,24 proc.

Drugą lokatę zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,45 proc., po wzroście o 0,57 pkt. proc.

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 9,14 proc., po spadku względem poprzedniego o 0,12 pkt. proc.

Czwartą lokatę zajęła TVP2 (stacja ta zanotowała spadek wynoszący 0,19 pkt. proc. do 8,59 proc. udziału).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 38,78 proc. do 39,42 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia Czwórka. Jej średni udział wyniósł 3,82 proc. (strata wynosząca 0,28 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Udział tej stacji zwiększył się o 0,55 pkt. proc. do 12,71 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 12,09 proc. (do góry o 0,73 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (- 0,03 pkt. proc. do 7,65 proc.) i Jedynka (+ 0,14 pkt. proc. do 7,47 proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był Polsat (do góry o 0,71 pkt. proc. do 11,74 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(26)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas