Platforma ogłoszeniowa OLX w ramach Pakietu Ochronnego wprowadza opcję zwrotów zakupów niezgodnych z opisem w ofercie. Za ponowną przesyłkę będą płacili sprzedawcy.
Zwrot w ramach Pakietu Ochronnego będzie możliwy, jeśli kupujący dostanie produkt, o którym nie było mowy w ofercie na OLX, albo nie otrzyma go w ogóle, a platforma pozytywnie rozpatrzy jego wniosek. Warunkami jest też skorzystanie przy zakupie z wprowadzonych przez platformę w ostatnich latach usług Przesyłki OLX i Płatności OLX.
- Koszt przesyłki zwrotnej będzie pokrywany przez sprzedawcę, który otrzyma z powrotem wysłany przedmiot, niezgodny z treścią ogłoszenia. Kupującemu natomiast zwrócimy całość wpłaconych środków (cena przedmiotu, koszt przesyłki i wynagrodzenie za usługę serwisową) - zapowiedziano w komunikacie platformy.
Natomiast jeśli OLX uzna, że wysłany kupującemu przedmiot jest zgodny z treścią ogłoszenia, wniosek o zwrot zostanie odrzucony.
Zwroty w ramach Pakietu Ochronnego będą działały od 12 marca
OLX jest jedną z najpopularniejszych platform e-commerce w Polsce. W styczniu br. jego przeglądarkową wersję odwiedziło 12,83 mln internautów, spędzając średnio po godzinie i 8 minut, a aplikacja mobilna zanotowała 8,15 mln użytkowników oraz godzinę i prawie 45 minut przeciętnego czasu korzystania (dane z Mediapanelu).
W zeszłym roku finansowym Grupa OLX, do której należą też m.in. otoMoto i otoDom, osiągnęła wzrost przychodów o 27,3 proc. do 1,1 mld zł, a jej zysk netto zwiększył się z 271,78 do 328,37 mln zł.