Reklama2018-08-03
6

Omnicom Media Group z większymi wpływami i zyskiem netto, 27 proc. wpływów od trzech klientów

Jakub BierzyńskiJakub Bierzyński

Przychodami w kwocie 496,26 mln zł i zyskiem netto 17,99 mln zł zamknęła 2017 roku grupa kapitałowa Omnicom Media Group, do której należą domy mediowe OMD, PHD i Easy Media. Spółka  w ub.r. wypłaciła 5 mln zł dywidendy swoim właścicielom: 3,5 mln zł spółce DDB Warszawa i 1,5 mln zł Jakubowi Bierzyńskiemu. Blisko 30 proc. jej wpływów pochodzi od trzech reklamodawców.

Grupa kapitałowa Omnicom Media Group, która jest właścicielem trzech spółek: OMD Poland, PHD i Easy Media, w 2017 roku osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 496,26 mln zł, czyli 12,3 proc. wyższe niż w 2016 roku. Usługi realizowane na terenie Polski dały firmie wpływy w wysokości 445,15 mln zł, a te za granicą - 51,11 mln zł.

W sprawozdaniu spółka zwróciła uwagę, że sprzedaż usług do 3 klientów stanowi 27 proc. jej całkowitych przychodów, podkreślając przy tym, że strata któregokolwiek z nich (bądź niekorzystna zmiana wiarygodności kredytowej) może wpłynąć niekorzystnie na wynik finansowy oraz sytuację majątkową i finansową Grupy.   

Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o 9,6 proc., do 33,83 mln zł, a zysk z działalności operacyjnej -  o 32,7 proc., z 16,58 mln zł do 22 mln zł. Zysk brutto wyniósł natomiast 22,32 mln zł, czyli 31,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Omnicom zamknęła 2017 rok zyskiem netto w wysokości 17,99 mln zł, czyli 30,8 proc. wyższym wobec 2016 roku.

Spółka poniosła w ub.r. koszty w wysokości 474,05 mln zł wobec 421,95 mln zł rok wcześniej. Najwięcej stanowiły wydatki na usługi obce - 449,95 mln zł. Na wynagrodzenia firma przeznaczyła w ub.r. 18,76 mln zł wobec 15,90 mln zł rok wcześniej.

Zatrudnienie w firmie wzrosło z 137 osób w 2016 do 159 w 2017 roku.

W 2017 roku Omnicom Media Group wypłaciła dywidendy udziałowcom. 3,5 mln zł trafiło do DDB Warszawa, która ma w grupie 70 proc. udziałów, a 1,5 mln zł do Jakuba Bierzyńskiego, właściciela 30 proc. udziałów w OMG. Bierzyński jest prezesem Omnicomu, stanowisko wiceprezesa zajmuje Paweł Kastory.

Spółką, która w Grupie OMG, osiąga największe przychody jest OMD. Agencja w ub.r. zwiększyła przychody o 6,1 proc., do 414,92 mln zł. Jej zysk netto wzrósł w skali roku o 907 proc. - z 465,6 tys. zł do 4,69 mln zł. Z wyjaśnień w sprawozdaniu finansowym wynika, że wzrost ten udało się osiągnąć dzięki mniejszym kosztom operacyjnym wynikającym z rezerw.

Wzrost przychodów zapewniło firmie pozyskanie nowych klientów, m.in. z branży przewozowej, tekstylnej, bankowej oraz turystycznej. Wśród klientów agencji są m.in. McDonald's, Renault, Nivea i Lotte Wedel.

W ostatnim czasie pozyskała do współpracy firmę Eti , Idea Bank,.  W ub.r. do grona jej klientów dołączył m.in. Getin Bank.  Agencja utrzymała obsługę Takeda Polska. Wśród klientów, który OMD straciło są m.in. Żabka Polska, Carlsberg (w wyniku decyzji globalnych). Zatrudnienie w tej agencji wzrosło w ub.r. z 63 do 70 osób.

OMD planuje w tym roku kontynuować politykę mającą na celu podniesienie poziomu satysfakcji klientów („clients first”). Będzie również poszerzać kompetencje w zakresie szeroko rozumianej reklamy internetowej i badawczej.

Z kolei dom mediowy PHD miał w ub.r. 29,64 mln zł., aż o 149,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Mimo tak wysokiej dynamiki agencja zamknęła ub.r. stratą w wysokości 250,9 tys. zł, wobec 226,9 tys. zł zysku netto w 2016 roku. W sprawozdaniu finansowym wyjaśniono, że był to efekt uzyskania nowych klientów na warunkach, których nie udało się wypełnić. W agencji pracuje 5 osób.

Dom mediowy Easy Media miał z kolei 20,72 mln zł przychodów, które wzrosły względem 2016 roku o 71 proc. Zysk netto spółki wzrósł o 0,71 proc., do 796,7 tys. zł. 

Autor:Beata Goczał

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas