Internet2019-07-22
11

Onet bada gotowość użytkowników do płacenia za treści. „Nie ma planów zamknięcia portalu za paywallem”

Serwis Onet zamieścił na swoich stronach ankietę, w której pyta użytkowników o ich skłonność do płacenia za dostęp do portalu pozbawionego reklam. Serwis zdecydowanie zastrzega że nie jest to zapowiedź wprowadzenia płatnej wersji Onetu. - Nie ma planów zamknięcia Onetu za paywallem. Sprawdzamy jedynie preferencje użytkowników dotyczące wprowadzenia płatnych treści do naszych serwisów - wyjaśnia w komunikacie dla Wirtualnemedia.pl Ringier Axel Springer Polska, właściciel Onetu.

Ankieta jest prezentowana niektórym użytkownikom podczas przeglądania przez nich treści w portalu Onet. Sondaż ma tytuł „Pomóż nam zmieniać Onet. Daj znać, co myślisz!”.

Dobre dziennikarstwo kosztuje. Finansują je reklamy, ale wiadomo, że nie każdy je lubi. Ile, Twoim zdaniem, powinien kosztować Onet bez reklam?” - pyta wydawca w ankiecie i dalej podaje kilka opcji i kwot do wyboru. Proponowane przez Onet wersje subskrypcji wynoszą 4,90, 6,90 i 9,90 zł w zależności od okresu obowiązywania abonamentu.

Nie zamkniemy Onetu za paywallem

W związku opublikowaniem wspomnianej ankiety pojawiły się spekulacje mówiące o tym, że stanowi ona przygotowanie do wprowadzenia w Onecie subskrypcji pozwalającej na dostęp do zawartości serwisu w wersji pozbawionej reklam.

Takie rozwiązanie mogłoby stanowić formę walki z adblockerami, których wykorzystanie w Polsce należy do najwyższych na świecie - wg danych IAB w naszym kraju 42 proc. internautów blokuje reklamy w serwisach internetowych.

W odpowiedzi na te spekulacje Ringier Axel Springer Polska, właściciel Onetu w komunikacie przesłanym do Wirtualnemedia.pl stanowczo zaprzecza jakoby miał zamiar wprowadzenia płatnej wersji portalu.

- Nie ma planów zamknięcia Onetu za paywallem - zastrzega Agnieszka Skrzypek-Makowska, communications manager w RASP. - W ankiecie, która będzie aktywna do końca lipca sprawdzamy jedynie preferencje użytkowników dotyczące różnych opcji wprowadzania płatnych treści do naszych serwisów.

Odpowiedź RASP sugeruje, że choć wydawca nie zamierza wprowadzać płatnej wersji Onetu pozbawionej reklam, to jednak może planować zastosowanie subskrypcji w odniesieniu do niektórych treści dostępnych na jego platformach internetowych. Taki projekt ujawnił jesienią ub.r. w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Aleksander Kutela, wiceprezes RASP i szef Onetu.

- Tak jak zapowiadaliśmy, obok modelu reklamowego rozwijamy też ofertę płatnych treści w internecie. Zaczynamy od tych opartych o nasze tytuły prasowe, np. Forbes, Newsweek, czy Auto Świat. W przyszłości będziemy poszerzać tę ofertę. Osobiście wierzę, że powinien powstać model podobny do tego jaki oferuje np. Spotify – dostęp do bogatej oferty treści premium w zamian za jeden miesięczny abonament - podkreślał w wywiadzie dla nas Aleksander Kutela.

W czerwcu br. Grupa RAS Polska miała w internecie ponad 20 mln użytkowników oraz zasięg na poziomie 72,03 proc. To dawało jej 4. miejsce wśród wydawców internetowych w Polsce.

Autor:ps

Więcej informacji:Onet, RASP, paywall, ankieta, Aleksander Kutela

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas