Internet2014-05-16
0

Onet Dziecko, Dzieci.pl i eDziecko.pl na czele, w dół Rodzice.pl i Dobramama.pl (TOP15 serwisów parentingowych)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Zdecydowanie najpopularniejszymi serwisami dla rodziców są Kobieta.onet.pl/dziecko, Dzieci.pl i eDziecko.pl, które w ciągu roku osiągnęły duże wzrosty odwiedzalności. Spore spadki zanotowały natomiast Rodzice.pl, Dobramama.pl i Babyboom.pl.

Dział Dziecko serwisu Kobieta.onet.pl (Grupa Onet) w lutym br. odwiedziło 1,59 mln internautów, którzy wykonali 21,2 mln odsłon, a każdy spędził w nim średnio 13:13 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Witryna jest liderem wśród serwisów dla rodziców w każdej z tych statystyk. Największą przewagę nad konkurentami ma w liczbie odsłon - kolejne pod tym względem forum serwisu eDziecko.pl (Grupa Gazeta.pl) zanotowało ich prawie dwa razy mniej.

Dzieci.pl (Grupa WP, a wcześniej Wirtualna Polska) miały w lutym 1,41 mln użytkowników, 9,7 mln odsłon i 5:12 minuty na użytkownika. Z kolei na eDziecko.pl forum jest zdecydowanie popularniejsze od części redakcyjnej - zanotowało o 113 tys. użytkowników, ponad dwa razy więcej odsłon i o 4:24 minuty dłuższy czas przypadający na każdego użytkownika.

Po ponad 500 tys. internautów odwiedziło serwisy Mamdziecko.interia.pl i Parenting.pl, od 300 do 400 tys. - kolejne trzy witryny, a od 200 do 300 tys. - pozostałych sześć w rankingu. Wśród tych stron tylko Czasdzieci.pl i Babyonline.pl (Edipresse Polska) zanotowały więcej niż 3 mln odsłon, a jedynie Babyboom.pl - czas na użytkownika dłuższy niż 10 minut.

Zobacz tabelę


Kobieta.onet.pl/dziecko odwiedziło w lutym br. o 515,5 tys. internautów więcej niż rok wcześniej (wzrost o 47,9 proc.), którzy wykonali 5,3 mln odsłon więcej (33,1 proc. w górę), przy czym każdy spędził na stronie średnio 39 sekund mniej. Dzieci.pl zyskały w skali roku 522,4 tys. użytkowników i 2,3 mln odsłon (58,8 i 30,7 proc. w górę).

Forum eDziecko.pl miało o 101 tys. użytkowników więcej (wzrost o 12,4 proc.), 1,8 mln odsłon mniej (w dół o 12,7 proc.) i o 5:30 minuty krótszy czas przypadający na średniego użytkownika (spadek o 32,7 proc.) niż rok wcześniej. Natomiast część redakcyjna serwisu zanotowała 209 tys. użytkowników i 874 tys. odsłon więcej (wzrosty o 35,3 i 17 proc.) oraz o 3:22 minuty mniej na przeciętnego internautę (w dół o 32,8 proc.).

Liczba użytkowników Parenting.pl zwiększyła się w skali roku prawie dwukrotnie, a Mjakmama24.pl (Murator) - ponad trzykrotnie. Za to w tym drugim serwisie (przed rokiem działał on jako sekcja witryny Dlarodzinki.pl) równie mocno zmalał czas przypadający na średniego użytkownika - z 18:24 do 5:48 minuty.

Rodzice.pl (G+J Polska) zanotowali o 100,7 tys. użytkowników i 757 tys. odsłon mniej niż w lutym ub.r. (to spadki o 26,2 i 38,9 proc.), a każdy internauta spędził w serwisie przeciętnie o 2:08 minuty mniej niż rok wcześniej (w dół o 46,2 proc.). Babyboom.pl stracił w skali roku 64,8 tys. użytkowników i 1,6 mln odsłon (w dół o 19,7 i 37,7 proc.), a Dobramama.pl (Grupa WP, a wcześniej Grupa O2) - 95,4 tys. użytkowników i 1,4 mln odsłon (spadki o 27 i 38,1 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas