Internet2015-06-01
2

Onet i Wirtualna Polska z czołowymi serwisami sportowymi, mocno w górę Sportowefakty.pl i Przeglądsportowy.pl (TOP10)

Wśród sześciu najpopularniejszych serwisów sportowych pięć należy do Grupy Onet-RASP i Grupy Wirtualna Polska. W skali roku duże wzrosty odwiedzalności zanotowały Sportowefakty.pl, Przeglądsportowy.pl i dział sportowy TVP.pl.

W marcu br. dział sportowy Onetu odwiedziło 4,6 mln internautów, którzy wykonali 223,72 mln odsłon (w tym 49,77 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał z niego średnio przez godzinę i 8 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Witryna jest liderem wśród serwisów sportowych we wszystkich powyższych statystykach - w marcu miała o 719,6 tys. użytkowników i 82,6 mln odsłon więcej niż sekcja sportowa WP.pl.

Pod względem średniego czasu korzystania przez odwiedzającego wynik najbliższy do działu sportowego Onetu zanotowały Meczyki.pl (51:10 minuty), a z pozostałych stron poziom pół godziny przekroczyły jeszcze, nieznacznie, Sport.pl i Sportowefakty.pl.

Do wyników sekcji sportowej Onetu przyczynił się serwis Ofsajd.onet.pl (publikujący materiały luźne, lifestylowe) z 2,43 mln użytkowników i 69,7 mln odsłon. Grupa Wirtualna Polska na początku br. zamknęła swój podobny serwis Babol.pl, a także należący wcześniej do Grupy o2 Sportfan.pl (więcej na ten temat), skupiając się na dziale sportowym WP.pl i przejętym w połowie ub.r. serwisie Sportowefakty.pl.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-marcu-2015-roku ##

Zdecydowanie mniej popularne od stron Onetu i Wirtualnej Polski są witryny dwóch innych czołowych wydawców portali: Sport.pl (należący do Grupy Gazeta.pl) z 2,03 mln użytkowników i 83,43 mln odsłon oraz dział sportowy Interii z 1,07 mln użytkowników i 30,35 mln odsłon. W zestawieniu znalazły się też serwisy mediów pozainternetowych: „Przeglądu Sportowego” i TVP Sport.

Zobacz tabelę


Dział sportowy Onetu przy 139,5 tys. użytkowników mniej niż rok wcześniej (2,9 proc. w dół) zanotował o 7,36 mln odsłon więcej (3,4 proc. w górę) i o 2:44 krótszy średni czas korzystania przez odwiedzającego, a Ofsajd.onet.pl miał o 166,5 tys. użytkowników mniej i 9,4 mln więcej niż przed rokiem. Sekcja sportowa WP.pl zyskała w skali roku 102 tys. użytkowników i 16,92 mln odsłon (to 2,7 i 13,6 proc.), natomiast średni czas spędzany przez użytkownika zmalał o 7:17 minuty (czyli o 22,6 proc.).

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/onet-i-rasp-przed-wirtualna-polska-w-audio-i-wideo-serwisy-radiowe-przyciagaja-najdluzej-top10 ##

Bardzo duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły Sportowefakty.pl i Przegladsportowy.pl. Pierwszy zyskał 1,43 mln użytkowników i 37,14 mln odsłon (to 251,5 i 92,8 proc. w górę), a drugi - 955,4 tys. użytkowników i 14,37 mln odsłon (125,6 i 98 proc. w górę). Przy czym na Sportowefakty.pl przeciętny użytkownik spędził o połowę mniej czasu.

Sporo zyskały również Meczyki.pl (143 tys. użytkowników i 10,25 mln odsłon - to 18 i 37,2 proc. w górę), w odróżnieniu od pozostałych stron z rankingu publikujące głównie treści nieautorskie: klipy ze skrótami i zapowiedziami meczów oraz linki do nielegalnych transmisji. Sekcja sportowa TVP.pl zanotowała o 383,3 tys. użytkowników i 626,1 tys. odsłon więcej niż przed rokiem (czyli o 82,9 i 8,9 proc. więcej), a Livesports.pl - o 198,4 tys. (35,6 proc. w górę).

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas