Internet 2018-11-30
6

Onet najbardziej opiniotwórczym medium w październiku, w czołówce Wirtualnemedia.pl

Bartosz Węglarczyk, fot. Onet.pl Bartosz Węglarczyk, fot. Onet.pl

Najczęściej cytowanym w październiku medium był serwis Onet, wyprzedzając Wirtualną Polskę i "Rzeczpospolitą" - wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. W czołówce najchętniej cytowanych portali internetowych były Wirtualnemedia.pl.

Na informacje Onetu inne media powoływały się w październiku br. 4323 razy. Pozycję lidera portal zawdzięcza szerokiemu oddźwiękowi po publikacji zapisów rozmów premiera Mateusza Morawieckiego, które odbyły się w kawiarni "Sowa i Przyjaciele".

Podium uzupełniają Wirtualna Polska, cytowana 2917 razy oraz "Rzeczpospolita", na której informacje powoływano się 2389 razy. Ogółem, w czołówce najbardziej opiniotwórczych mediów w październiku znalazło się pięć tytułów prasowych, trzy stacje radiowe, cztery telewizyjne oraz trzy portale internetowe.

Czołówkę najczęściej cytowanych tytułów prasowych otwiera dziennik „Rzeczpospolita”, wyprzedzając „Gazetę Wyborczą” (1603 cytowania) i „Super Express” (1290 cytowań).

Najczęściej cytowanym tygodnikiem w październiku była „Wspólnota”, na której informacje inne media powoływały się 709 razy. Drugie miejsce zajęło „Do Rzeczy” (326 cytowań), a trzecie „Sieci” (266 cytowań).

Najczęściej cytowanym portalem internetowym został Onet. Kolejną pozycję zajęła Wirtualna Polska oraz wPolityce.pl. Na informacje portalu Wirtualnemedia.pl inne redakcje powoływały się w październiku 395 razy.

Najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną był TVN24, na którego newsy powoływano się 2207 razy. Kolejne miejsca w czołówce zajęły TVN (2175 cytowań) oraz Polsat News (1176 cytowań).

RMF FM z liczbą 2376 wzmianek, zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych. Rozgłośnia wyprzedziła Radio ZET (1157 cytowań) oraz Program Pierwszy Polskiego Radia (974 cytowania).

„Dziennik Gazeta Prawna” znalazł się na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce, wyprzedzając "Puls Biznesu" oraz portal Bankier.pl.

Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasowało się Radio Gdańsk, którego informacje były cytowane 174 razy. Trójkę uzupełnia Radio Puls i Radio Kraków.

Najbardziej opiniotwórczy miesięcznik w październiku to "Forbes", cytowany 116 razy.

Badanie przeprowadzono na podstawie 37 241 przekazów z mediów (materiałów prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 31 października 2018 roku. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 38 242 razy (30 406 razy w portalach,  4 038 razy w prasie, 2 746 w telewizji i 1 052 w radio).

Autor: jd

KOMENTARZE (6) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas