Reklama2015-12-14
8

Orange największym reklamodawcą wśród telekomów, Play najsilniej promowaną marką, mocno w górę T-Mobile i Virgin Mobile

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Operatorzy telefonii komórkowej w pierwszych dziesięciu miesiącach br. zwiększyli wydatki na reklamy we wszystkich mediach tradycyjnych oprócz outdooru. Najwięcej inwestował w tym okresie Orange Polska, który mimo zredukowania budżetu utrzymał pozycję lidera. Najsilniej reklamowaną marką był jednak Play, którego operatorem jest P4.

Od stycznia do października br. sieci komórkowe wydały na reklamy w mediach pozainternetowych ponad 1,17 mld zł - wynika z danych Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów). Było to 10 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.

Wydatki telekomów były większe we wszystkich kanałach komunikacji poza outdoorem. Na reklamę zewnętrzną przeznaczono w tym roku 2,2 proc. mniej niż przed rokiem (107,4 mln zł).

W największym stopniu wzrosły nakłady sieci komórkowych na indoor i reklamę radiową.

W tym pierwszym kanale komunikacji telekomy wydały 123,2 proc. więcej rok do roku (1,7 mln zł). W radio zainwestowały z kolei o 71,5 proc. więcej - blisko 170 mln zł.

Wartość reklam w telewizji wzrosła o 4,1 proc., do 793,3 mln zł, w kinach - o 5,5 proc., do 67,4 mln zł. Magazyny na reklamach sieci komórkowych zarobiły 7,9 proc. więcej niż przed rokiem (25,6 mln zł), a gazety - 6,5 proc. więcej (8,8 mln zł).

Zobacz tabelę


W pierwszych dziesięciu miesiącach br. największym reklamodawcą wśród telekomów była firma Orange Polska, mimo zredukowania budżetu o 2,1 proc. (do 338,4 mln zł). Jesienią promowała m.in. Orange na kartę kampanią z udziałem Roberta Górskiego, Neostradę z udziałem Serca i Rozumu oraz nju mobile. Natomiast już w listopadzie serię reklam z bohaterami „Rodzinki.pl” zastąpiła nowym cyklem kampanii z wieloma aktorami.

Drugim pod względem wydatków promocyjnych w tradycyjnych mediach operatorem komórkowym była spółka P4 (właściciel Play)  z wydatkami w wysokości 319,5 mln zł (wzrost o 9 proc. w skali roku). Trzecią lokatę w tym zestawieniu zajął Polkomtel (należy do niego m.in. Plus), który na promocję swoich brandów przeznaczył w tym roku 257,5 mln zł (12,3 proc. więcej).

Reklamy T-Mobile w omawianym okresie warte były blisko 218 mln zł (wzrost o 20,2 proc.), a Virgin Mobile Polska - 40,7 mln zł (wzrost o 156,4 proc). Ten ostatni operator w połowie października wprowadził nową ofertę #Fremium i promował ją kampanią pod hasłem „Daj się rozpieścić!”, której główną bohaterką jest Gigababcia.

T-Mobile pod koniec października zaczął nową odsłonę kampanii z udziałem Tomasza Kota, prowadzoną pod hasłem „Hit od T-Mobile”.

Zobacz tabelę


Najbardziej reklamowaną marką sieci komórkowej był w okresie od stycznia do października br. Play - spółka P4 na jego wsparcie wydała 220,7 mln zł, czyli 40,4 proc. więcej niż rok temu. Ten brand konsekwentnie wspierany jest reklamami z udziałem celebrytów, np. Kamila Bednarka.

Na reklamy marki Orange wydano w tym czasie 171,7 mln zł (1,5 proc. mniej w skali roku), a na wsparcie Plusa (Polkomtel) - 156,9 mln zł (14,6 proc. więcej). Ten ostatni brand od kilku miesięcy promowany jest kampaniami z udziałem siatkarzy.

Działania reklamowe marki T-Mobile (T-Mobile Polska) w pozainternetowych mediach wyceniono w omawianym okresie na 135,4 mln zł (5,4 proc. więcej niż rok temu), a Orange dla Firm - 67,7 mln zł (97,1 proc. więcej).

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas