Technologie 2017-04-25
3

Po rezygnacji Orange z CDMA tylko wybrani klienci mogą wypowiedzieć umowy. „Jedynie ci którzy stracili dostęp do sieci”

Sieć Orange zrezygnowała z dostarczania usług w technologii CDMA, a korzystający z niej użytkownicy powinni mieć możliwość wypowiedzenia umowy operatorowi. Jednak Orange oferuje taką możliwość jedynie niektórym klientom. - Prawo zerwania umowy mają tylko ci użytkownicy, u których utrata tej częstotliwości spowodowała obniżenie jakości lub brak usługi dostępu do internetu - wyjaśnia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska.

Sieć Orange Polska zapowiedziała rezygnację z oferowania swoich usług w technologii CDMA na początku marca br. Według operatora cena utrzymania odpowiedniej częstotliwości była zbyt wysoka, a sama usługa mało popularna. - Na koniec 2016 r. korzystało z niej 20 tys. klientów – powiedział wówczas serwisowi Wirtualnemedia.pl Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska.

Orange gwarantował dostęp do łączności w technologii CDMA do 21 lipca ub.r. Dotyczyło to niektórych taryf, np. tych ujętych w planie Orange FreeNet. Później operator wycofał z regulaminów świadczenia usług zapisy obejmujące obsługę CDMA.

W związku z rezygnacją Orange z przedłużenia rezerwacji częstotliwości CDMA pojawiła się możliwość rezygnacji z czasowej umowy z operatorem bez konieczności zapłacenia kar umownych. Ponieważ większość klientów korzystających z internetu mobilnego w Orange na podstawie umów zawartych przed 21 lipca br. miała w pakiecie ujętą technologię CDMA powinni oni korzystać z prawa do zerwania kontraktu z operatorem bez narażenia się na zapłacenie kar umownych.

Okazuje się jednak, że w tym wypadku Orange potraktował użytkowników wybiórczo wychodząc z założenia, że tylko niektórym z nich przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy. Jak ustalił serwis Telepolis tego typu oferty otrzymali jedynie ci abonenci, którzy korzystali z oferty Orange Freedom Pro oraz ci, którzy korzystając z Orange FreeNet logowali się do sieci za pomocą CDMA.

O nierówny sposób traktowania klientów korzystających (choćby potencjalnie) z CDMA serwis Wirtualnemedia.pl zapytał Wojciecha Jabczyńskiego, rzecznika Orange Polska.

- Orange Polska wypowiedział umowy klientom, którzy korzystali wyłącznie z usług świadczonych w paśmie 450 MHz – wyjaśnia Wojciech Jabczyński. - Uprawnienie do rozwiązania umowy otrzymali także ci klienci, dla których CDMA w paśmie 450 MHz było jedną z kilku technologii oferowanych przez Orange w ramach ich umowy, ale utrata tej częstotliwości spowodowała u nich obniżenie jakości lub brak usługi dostępu do internetu.

Autor: ps

Więcej informacji: Orange, internet, CDMA

KOMENTARZE (3) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas