Reklama2015-02-24
5

Orange, USP Zdrowie i Lidl mniej na reklamy - mocno w górę Aflofarm, Kino Świat i Volkswagen

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Największym reklamodawcą w mediach pozainternetowych pozostaje niezmiennie Aflofarm Farmacja Polska. Do czołowej dziesiątki największych reklamodawców awansowały Nestle Polska i P4, natomiast spore spadki zanotowały Orange, USP Zdrowie i Lidl.

Z raportu Kantar Media (dane cennikowe netto) przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że najwięcej na reklamę w mediach pozainternetowych wydaje wciąż Aflofarm Farmacja Polska. Firma ta w styczniu br. zainwestowała w promocję swoich produktów 190,8 mln zł, o 44,2 proc. więcej niż rok temu.

O 47,4 proc. zwiększył swój budżet dystrybutor filmowy Kino Świat - wydał 63,4 mln zł. Trzecim największym reklamodawcą stycznia jest Volkswagen Group Polska, który przeznaczył na reklamy 37,3 mln zł. Było to 26,9 proc. więcej niż rok temu i spowodowało awans firmy z szóstej na trzecią pozycję.

Do rankingu największych reklamodawców w styczniu br. dołączyły nieobecne w nim w styczniu ub.r. firmy Nestle Polska i P4 (operator sieci telekomunikacyjnej Play), zastępując Unilever Polska i Media Expert. Nestle wydało na reklamy 28,6 mln zł, a P4 - 25,4 mln zł.

Spośród dziesięciu największych marketerów w styczniu br. tylko trzech zmniejszyło wydatki w skali roku. Sieć dyskontów Lidl zredukowała je o 0,6 proc. (do 33,4 mln zł), Orange Polska - o 36,6 proc. (do 30,9 mln zł), a USP Zdrowie - o 32,4 proc. (do 27,3 mln zł).

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas