PKN Orlen zaprasza firmy badawcze do składania ofert w postępowaniu na badania wartości mediowych marek z oferty koncernu w 2020 oraz 2021 roku.
Orlen wybierze firmę, która będzie dostarczać usługę analiz dotyczących efektywności ekspozycji marek PKN Orlen (wyceny ekwiwalentu reklamowego) w obszarze sportu /wydarzenia sportowe, programy sportowe itp. oraz w obszarze kultury /wydarzenia kulturalne, programy kulturalne itp.
Przedmiotem wyceny mają być wszystkie formy ekspozycji elementów identyfikacji marek PKN Orlen (logotyp - grafika, dźwięk; nazwa marki - obraz, dźwięk i ekspozycja tekstowa.) Badaniom zostaną poddane telewizja, radio, prasa, internet i social media.
Współpraca prowadzona będzie w tym i w przyszłym roku. Badanych ma być ok. 20 marek Orlenu, m.in. marka główna Orlen, Efecta, Verva, Platinum, Vitay, O!Shop, Orlen Oil, Verva Street Racing.
Reklama | Robert Kubica zostaje w Formule 1 jako kierowca rezerwowy, Orlen sponsorem tytularnym Alfa Romeo Racing |
Orlen chce też poznać wartość ekspozycji swoich marek w kontekście sponsorowanych sportowców, w tym m.in. Anity Włodarczyk, Jakuba Przygońskiego, Roberta Kubicy oraz drużyn sportowych, takich jak np. Orlen Team, Verva Warszawa itp.
Badaniu zostanie poddana ponadto wartość ekspozycji marek Orlen w kontekście sponsorowanych wydarzeń kulturalnych (m.in. Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina, Festiwal Chopin i Jego Europa) oraz w kontekście sponsorowanych instytucji kultury (wydarzenia, programy, aktywności dotyczące danych instytucji) – np. Muzeum Narodowego w Warszawie, Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie.
Zainteresowane firmy mogą składać oferty do 31 stycznia br.