Reklama2016-09-26
0

Orłoś, Kotarski i programy z tłumaczeniem na język migowy w akcji „Polska zamienia się w słuch” (wideo)

Znane osoby, m.in. dziennikarze, artyści i youtuberzy, oraz media włączyły się w ogólnopolską kampanię społeczną Polskiego Związku Głuchych prowadzoną pod hasłem „Polska zamienia się w słuch”.

Akcja ma przede wszystkim zwrócić uwagę na trudności, z którymi na co dzień zmagają się osoby niesłyszące. Z szacunków wynika, że w Polsce osób mających problem ze słuchem jest ponad 900 tys.

W kampanii zwrócono m.in. uwagę na problem wyalienowania, z którym spotykają się osoby zmuszone posługiwać się w codziennym życiu językiem migowym.

W ramach akcji, w niedzielę 25 września - w Międzynarodowym Dniu Głuchych -  zamiast prezenterów wiadomości w serwisach informacyjnych pojawili się tłumacze migowi, a ci pierwsi - w dolnym rogu ekranu. Z kolei niektóre serwisy informacyjne (np. „Panoramę” w TVP2 i „Teleexpress” w TVP1) wzbogacono o osobę tłumacza migowego.

Oprócz mediów ogólnopolskich w kampanię zaangażowały się również media lokalne, najpopularniejsi w Polsce vlogerzy, którzy w niedzielę publikowali swoje filmy tłumaczone na język migowy.

 

Dziś Polska zamienia się w słuch z okazji Międzynarodowego dnia Głuchych! Bez uprzedzeń bez barier- jesteśmy razem! Wspaniale było móc specjalnie dla Was nauczyć się chociaż kilku zdań w pięknym języku migowym i przesłać moc pozytywnej energii i całusów. #polskazamieniasiewsluch 💖💖

Film zamieszczony przez użytkownika 🎼🎶 Patricia Kazadi 🎹 (@__kazadi__)

 

Do kampanii dołączyli też licznie znane osoby, które 25 września w swoich mediach społecznościowych uczyły Polaków najprostszych zwrotów z języka migowego, m.in. Radek Kotarski, Patrycja Kazadi, Maciej Orłoś, Olga Bończyk.

Jednym z elementów akcji „Polska zamienia się w słuch” były tytuły artykułów napisane w alfabecie migowym. W niedzielę m.in. interia.pl dała śródtytuły w tym języku, w sobotę gazeta.pl oraz Polska Press w drukowanych wydaniach swoich dzienników. Spot „Polska zamienia się w słuch” w niedzielę emitowany był przed seansami w większości kin w Polsce.

Polski Związek Głuchych przy kampanii tej współpracował z agencją Change (należącą do Group One).

Autor:bg

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas